Gå til innhold

Vaskemaskina tømmer ikke ut vannet

Anbefalte innlegg

Hva gjør man da??

Det er vel ikke videre smart å åpne døra med masse vann inni der ......

Har prøvd å starte den igjen på div. sentrifugeringsprogram / skylle ut vannet program. Den bare står og 'hakker' og vil ikke starte. Til slutt så går den til slutt uten å ha gjort noe.

faen !!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77765-vaskemaskina-t%C3%B8mmer-ikke-ut-vannet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan gjøre som alle mannfolkene gjør. De åpner topplokket, tar en kikk nedi der, riste litt på ledningene og skru på lokket igjen.

Sannsynligvis vil alt være ved det samme og du må konkludere med at "dette kan jeg ikke gjøre no med, jeg må ha reperatør". I motsatt tilfelle kan du slå deg på brystet og fortelle alle dine venner om hvor flink du er med vaskemaskiner.

Du kan gjøre som alle mannfolkene gjør. De åpner topplokket, tar en kikk nedi der, riste litt på ledningene og skru på lokket igjen.

Sannsynligvis vil alt være ved det samme og du må konkludere med at "dette kan jeg ikke gjøre no med, jeg må ha reperatør". I motsatt tilfelle kan du slå deg på brystet og fortelle alle dine venner om hvor flink du er med vaskemaskiner.

Er jo ikke så mye å kikke .... den står innunder kjøkkenbenken .... å begynne å dra den ut vet jeg ikke om jeg tør.

Snart er jeg så pissed at jeg bryter opp den fuckings døra - så får jeg vasket kjøkkengulvet også.

Maskina er jo gammel - neppe noen vits i å reparere den - må vel kjøpe ny.... :-(

ehhhh..... nei ..... *S*

Er det tid før det nå mener du , eller er det litt for sent? Vet ikke om jeg har finnes noe lofilter en gang jeg.

Hvis maskina er gammel.. og du ikke har gjort det før... så høres det sånn ut at det trengs ja. Og da får maskinen de symptomene du beskriver.

:-)

Den som leter finner.. eller - gud forby - lese bruksanvisninga?

Annonse

Hvis maskina er gammel.. og du ikke har gjort det før... så høres det sånn ut at det trengs ja. Og da får maskinen de symptomene du beskriver.

:-)

Den som leter finner.. eller - gud forby - lese bruksanvisninga?

Fant bruksanvisningen nå gitt .....

Jeg regner med at maskinen ikke er skrudd fast i veggen sånn at jeg kan dra den ut .... håper jeg ..... hehe.

Hva slags maskin er det? Dersom jeg får vite det er det litt lettere å gi deg et greit svar. Som skrevet under kan nok mye være gjordt ved å rense filteret. Vi har plukket ut minst 100 BH-spiler derfra, samt sokker,truser, mynter,lightere...............Utrolig hva som kan havne der.

Hva slags maskin er det? Dersom jeg får vite det er det litt lettere å gi deg et greit svar. Som skrevet under kan nok mye være gjordt ved å rense filteret. Vi har plukket ut minst 100 BH-spiler derfra, samt sokker,truser, mynter,lightere...............Utrolig hva som kan havne der.

Det er en indesit. Driver og 'mopper' meg vei til et filter nå. Dvs. jeg tømmer maskinen samtidig. Så får jeg jo se hva som er inni der.

I bruksanvisningen står det at jeg skal sjekke at pumpen ikke er tildekket (det får jeg vel sjekket nå) - eller at det har skjedd noe med avløpsslangen - siden maskinen står skjult under kjøkkenbenken er det neppe sannsynlig.

Men faen så mye vann det er i en maskin ..... hehe

Det spørs om du ikke har fått noe i propellen til pumpen, slik at den sitter fast. Ikke uvanlig at det havner en bh spile der eller noe annet.

Vet du hvor pumpa sitter så kan du skru opp og se etter.

Jeg har lokalisert luken til pumpen...... må bare tørke opp alt vannet som kommer ut ....

Får satse på at jeg finner noe der da egentlig.

Men maskinen har vært rar lenge ..... den står ofte og hakker/surrer. Men kanskje det skyldes masse dritt i pumpen som hindrer maskinen i å dra videre?

Det står at den skal være selvrensende i bruksanviningen da ..... *S*

Annonse

Det er en indesit. Driver og 'mopper' meg vei til et filter nå. Dvs. jeg tømmer maskinen samtidig. Så får jeg jo se hva som er inni der.

I bruksanvisningen står det at jeg skal sjekke at pumpen ikke er tildekket (det får jeg vel sjekket nå) - eller at det har skjedd noe med avløpsslangen - siden maskinen står skjult under kjøkkenbenken er det neppe sannsynlig.

Men faen så mye vann det er i en maskin ..... hehe

Det er ingen luke foran? Pleier å være et lite lokk man kan åpne for så å skru ut filteret.

Det er ingen luke foran? Pleier å være et lite lokk man kan åpne for så å skru ut filteret.

Jo det er den jeg har åpnet nå - kom masse vann ut (ca. 3 bøtter) - der lå det rester av en bh spile gitt , men ikke så mye annet.

Kan det ha vært hele grunnen til at vannet ikke ble pumpet ut og sentrifugeringen ikke startet?

Jo det er den jeg har åpnet nå - kom masse vann ut (ca. 3 bøtter) - der lå det rester av en bh spile gitt , men ikke så mye annet.

Kan det ha vært hele grunnen til at vannet ikke ble pumpet ut og sentrifugeringen ikke startet?

Ja, det kan være nok det. Prøv å kjør maskinen på nytt og se.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...