Gå til innhold

Det klør, det klør - tiddelibom

Anbefalte innlegg

Det går hodelus i barnehagen og på skolen,- jeg klør bare ved tanken,,,,jeg dauer om jeg har fått det. . . . i så fall melder jeg meg inn her:

http://www.freeholes.com/joke/toon/gi-jane.jpg

Noen som har hatt det? - hvordan merket dere det uten å kjøpe luskam? *grøss*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78005-det-kl%C3%B8r-det-kl%C3%B8r-tiddelibom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe....vi hadde et HELVETE her i vår. Trodde jeg skulle bli gal. Og du merker det som regel ikke før alle sammen er smittet.

Vaske, gre, fryse, koke, vaske, gre, fryse, koke, gre, gre, gre, vaske, fryse, fryse, koke, koke.......

Vi fikk ny "lusevarsel" fra skolen for noen uker siden, minstejenta fikk klar beskjed om å heise seg opp i flaggstanga hvert friminutt og ikke komme ned igjen før det ringte inn!

:)

Ulv I Faarikaal

Hehe....vi hadde et HELVETE her i vår. Trodde jeg skulle bli gal. Og du merker det som regel ikke før alle sammen er smittet.

Vaske, gre, fryse, koke, vaske, gre, fryse, koke, gre, gre, gre, vaske, fryse, fryse, koke, koke.......

Vi fikk ny "lusevarsel" fra skolen for noen uker siden, minstejenta fikk klar beskjed om å heise seg opp i flaggstanga hvert friminutt og ikke komme ned igjen før det ringte inn!

:)

Håper den gamle greia med at lus betyr ureinslighet ikke gjelder lenger. Lus liker seg bedre der det er reint. Beina deres får bedre tak i hårstråa. Virker lusemidlene som finnes ?

Håper den gamle greia med at lus betyr ureinslighet ikke gjelder lenger. Lus liker seg bedre der det er reint. Beina deres får bedre tak i hårstråa. Virker lusemidlene som finnes ?

Jeg tror jeg kan garantere at lus har lite med ureinslighet å gjøre, her hos oss vasker vi oss et par ganger i måneden enten det trengs eller ei:)

Mange "lusestammer" (grøss for et ord) har blitt resistente mot de midlene som finnes, men vi fikk tatt knekken på det her hos oss hvertfall. Men shampooen sies å ha null effekt. Det som gjelder er å gre og gre og dra eggene løse fra hårstråa.....som sagt, en helvetes jobb!

Annonse

Jeg tror jeg kan garantere at lus har lite med ureinslighet å gjøre, her hos oss vasker vi oss et par ganger i måneden enten det trengs eller ei:)

Mange "lusestammer" (grøss for et ord) har blitt resistente mot de midlene som finnes, men vi fikk tatt knekken på det her hos oss hvertfall. Men shampooen sies å ha null effekt. Det som gjelder er å gre og gre og dra eggene løse fra hårstråa.....som sagt, en helvetes jobb!

æææææææææææææææææææsj - da barberer jeg heller ...........

Gjest Uglemor

Det har gått lus i barnehagen til gutten min flere ganger de siste par årene, men han har aldri fått det, heldigvis. Jeg har en lusekam på lur, som jeg saumfarer hodebunnen hans med hver gang det er lusutbrudd på gang.

Hadde han fått lus, ville jeg nok tatt fram klippemaskinen og snauet ham, og deretter brukt lusekammen flittig. De lusekurene man kjøper på apoteket, funker jo stort sett ikke mer. Lusa er for smart ;o)

Gjest Så enkelt

Den beste måten å oppdage med er med luskam. Ellers kan du se eggene etterhvert - sorte før de klekkes og hvite etterpå, men da er det nok kommet noen stykker.

Så en billig investering er å kjøpe en lusekam på apoteket og gre mens håret er vått.

Annonse

Hva med å koke, evt. fryse ungen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...