Gå til innhold

Økonomi: sykehjemspasient og egenandel/utleie

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

En sykehjemspasient eier en leilighet. Den skal ikke gå i arv enda, av ulike grunner. Hvis den leies ut, skal kommunen ha 85% av inntekten. Derfor leies den ikke ut, da det bare blir igjen 900 kr i inntekt. Alternativet er å leie den ut svart til det ene barnebarnet for kr 5000. Grunnen til at det ene barnebarnet ikke kan bo der gratis er at de andre barnebarna vil også gjerne bo der gratis. Er det noe vi har misforstått ? Er det andre måter å ordne dette på ? Dere er ofte så lure :-)

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Hvem ville ikke bodd gratis?

Så fremt det ikke blir mye styr er det jo en grei ordning at det ene barnebarnet får leie.

Skulle det bli uenigheter...ja da får de leie ut til den som byr høyest......!

*Syns*

He-he. Egentlig et luksusproblem vil du kanskje si. Damen vil gi pengene til et prosjekt i Afrika, og det må hun få gjøre :-) det morsomme er reaksjonen fra de som syns de skulle hatt de penga. Jeg tror ikke de får henne fra det, jeg støtter henne og syns det hele er ganske morsomt. Det er ikke enkelt å være grådig uten å virke grådig.

He-he. Egentlig et luksusproblem vil du kanskje si. Damen vil gi pengene til et prosjekt i Afrika, og det må hun få gjøre :-) det morsomme er reaksjonen fra de som syns de skulle hatt de penga. Jeg tror ikke de får henne fra det, jeg støtter henne og syns det hele er ganske morsomt. Det er ikke enkelt å være grådig uten å virke grådig.

Det var jo godhjertet av damen da:)

Men jeg kan vel forstå grådigheten litt, hvis barnebarna er av den studerende fattige slaget.

=o)

Ulv I Faarikaal

Det var jo godhjertet av damen da:)

Men jeg kan vel forstå grådigheten litt, hvis barnebarna er av den studerende fattige slaget.

=o)

Det er mer: de er redd damen skal selge leiligheten nå og gi alt til prosjektet mens hun lever ! Jeg vet hun har skrevet testament, så der kan det også stå noe. Hun kan testamentere bort 1/3 del til hvem hun vil. Mens hun lever kan hun gi bort alt til hvem hun vil. Hun sitter ikke i uskifte, det er gjeldfritt og kun hennes.

Det er mer: de er redd damen skal selge leiligheten nå og gi alt til prosjektet mens hun lever ! Jeg vet hun har skrevet testament, så der kan det også stå noe. Hun kan testamentere bort 1/3 del til hvem hun vil. Mens hun lever kan hun gi bort alt til hvem hun vil. Hun sitter ikke i uskifte, det er gjeldfritt og kun hennes.

Ahh sånn ja..he he ja det hadde vært noe det...Litt spenning i hverdagen må man ha,så hun bør holde dem på pinebenken til hun...ehh drar.

=o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...