Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å ta ekg og en hel haug av blodprøver ved psykiatrisk vurdering? eller er det tegn på at de tror du er skikkelig gal?

dessuten , hvis en er student i oslo , er det da umulig og få psykiatrisk hjelp uten å gå til "hjemkomunen" .hvis en trenger et mer langvarig tilbud?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78254-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig å ta en del tester for å utelukke at det er fysiske grunner til at du er psykisk syk. Hjernesvulst for eksempel. Dette er nok vanlig prosedyre, ingen tegn på at det er veldig alvorlig.

Du har krav på hjelp der du bor. Hvis du trenger å legges inn så er det fritt sykehusvalg, så i prinsippet kan du velge om du vil legges inn i Oslo eller nærmere hjemstedet.

Du har krav på hjelp der du bor. Hvis du trenger å legges inn så er det fritt sykehusvalg, så i prinsippet kan du velge om du vil legges inn i Oslo eller nærmere hjemstedet.

jeg trenger ikke legges inn..men har behov for samtaleterapi. Har bare fått et "kortsiktig" tilbud. Om jeg skal få langsiktig tilbud må jeg reise helt hjem der hvor jeg er folkeregistrert .DRITTBYROKRATI..og det er ikke aktuellt..så da får jeg bare klare meg selv. Når jeg endelig greier å søke hjelp og til og med en psykiater på rikshospitalet sier at jeg trenger rsamtalebehandling..så har de ikke noe tilbud til meg....*oppgitt* *sukk og stønn*..

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Det er vanlig ved en rekke psykiske lidelser at en tar både EKG og mange blodprøver. (særlig om du har vært på avdelingen til Ulrik Malt på Rikshospitalet. Der driver de fremragende utredning).

2. Studenter skal få tilbud selv om de er registrert i en annen kommune.

3. Om det tross dette er motsatnd i behandlingsapparatet, er det bare å gå på Folkeregisteret og melde flytting til Oslo. Vips så er hele dette problemet løst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...