Gå til innhold

Er ditt liv blitt påvirket av evt. spiseforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Gjest anastasia

Selv har jeg slitt med anorexi etterfulgt av bulimi og tvangsspising siden jeg var 13 år. I dag vil jeg karakterisere meg som mye bedre, men jeg SLITER psykisk. Har du hatt det nogenlunde slik, og sliter psykisk i etterkant? (Det er VONDT....)

Fortsetter under...

Gjest Håper på en bedre fremtid

Kunne ha skrevet dette selv. Som 13 årin fikk jeg anorexi. det er 21 år siden. Den gang var dette lite opplyst og behandlingen jeg fikk var meget krittikkverdig.Perioden ble etterfulgt av bulemi. Ble først bedre da jeg traff min mann og da jeg ble gravid. Men jeg har aldri vært fornøyd med kroppen min og vekten flyr opp og ned. Jeg har ingen selvtilitt og mitt voksene liv er fulgt med angst og stress. Har akuratt møtt veggen, Skal til psykiatiker, og for første gang prøve å få proffesjonell hjelp.

Jeg fikk sf i ung alder, var vel ikke mer enn 11 da jeg begynte for alvor. Har vært gjennom hele spekteret, anoreksia, bulimi og i perioder også tvangsspising. Nå er det bulimien som er verst, og sånn har det vært de siste årene. Klart dette har gjort meg psykisk dårlig, man blir det av å hate seg selv, kroppen sin. jeg fikk hvertfall evldig dårlig selvtillit av det.

veldig glad for at du føler deg bedre, men ta i mot all den hjelpen du kan få.

Mange lykketil-klemmer fra

Gjest anastasia

Kunne ha skrevet dette selv. Som 13 årin fikk jeg anorexi. det er 21 år siden. Den gang var dette lite opplyst og behandlingen jeg fikk var meget krittikkverdig.Perioden ble etterfulgt av bulemi. Ble først bedre da jeg traff min mann og da jeg ble gravid. Men jeg har aldri vært fornøyd med kroppen min og vekten flyr opp og ned. Jeg har ingen selvtilitt og mitt voksene liv er fulgt med angst og stress. Har akuratt møtt veggen, Skal til psykiatiker, og for første gang prøve å få proffesjonell hjelp.

Jeg ble også bedre da jeg ble mamma. Nå sliter jeg fælt med tanken på å skulle ut i jobb igjen etter to relativt tette sv.skapspermisjoner. Selvtilliten er svært lav, jeg er usikker og grublete og sliter veldig generelt.

Har tidligere gått på Seroxat og Fontex, nå prøver jeg å holde hodet over vannet kun med Johannesurt. Men jeg får enorm hjelp av mannen min og de vakre, gode barna mine bare ved at de er til...

Jeg lider av tvangsspising. Bruker mat for å dempe vonde følelser/indre uro.

Konsekvensen er at jeg dessverre har lagt på meg 30 kg etter en livskrise jeg kom opp i.

Tror det er viktig ikke å 'lære' ungene sine å bruke mat/godteri/kaker som trøst når noe går dem imot. Foreslå heller å prate om problemene, gå en tur elelr andre sunnere måter å avreagere på.

Min mor valgte bestandig 'nå skal vi kose oss litt'-løsningen og jeg tror det er litt av grunnen til mitt problem. Jeg ble tidlig vant til at når jeg var lei meg så fikk jeg kaker eller noe annet godt.

Mine barn har derfor aldri fått noe å putte i munnen som trøst. Men så har jeg sikkert gjort andre feil i steden. *Sukk*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...