Gå til innhold

ett skritt frem og løpefart tilbake

Anbefalte innlegg

Jeg har det så vanskelig nå. Vet ikke hva som egentlig har skjedd, det gikk jo så bra for bare en liten stund siden. Jeg merket at jeg begynte å bli bedre, virkelig bedre. Så gikk jeg rett i den samme gamle fella igjen. Jeg tok på meg masse foredragsjobber, verv; i det hele tatt - bare for å ikke orke å gjennomføre mer enn en brøkdel av det. Det er vanskelig å måtte innse at jeg ikke klarer det jeg fint mestret bare for noen år siden. Vet at mye av dette skyldes at jeg har vært syk, at jeg er syk, men det gir meg en følelse av mislykkethet noe som fører til at jeg synker enda lenger ned.

Har begynt å reagere fysisk nå, konstant vondt i hodet, trøtt og veldig kvalm. Jeg klarer ikke følelsen av å ha mat i magen, må kaste opp. Det ekle er at jeg ikke lenger kaster opp fordi jeg har spist, nå spiser jeg for å spy.

Klarte å fortelle det til psykologen på mandag, de tok meg alvorlig og lovte å hjelpe meg. Glad jeg har et så fint støtteapparat rundt meg, for jeg vet at jeg ikke klarer det alene. Det er også veldig uvant, jeg har alltid vært vant til å klare alt selv.

En ting som virkelig skremmer meg nå er at jeg føler en psykose komme snikende. Jeg føler meg iaktatt og forfulgt, skjelte ut en mann på t-banen på mandag, var redd for at han fulgte etter meg. Jeg føler mer og mer at jeg har tanker i hodet som ikke er "mine egne", for jeg tenker jo ikke sånn! Er også mye redd, veldig redd for å gå ut på gata, gå i butikken etc. Samtidig er selvmordstankene uutholdelige nå, får ikke lenger sove, tenker bare på måter å avslutte dette livet på.

Psykologen min rådet meg til å forsøke Tai Chi eller Qi Gong, for å bli mer "harmonisk" og tvinge meg selv til å gi slipp på tankerekken. Er det noen som har erfaring med det? Jeg antar jeg er sånn som er litt skepisk til ting før jeg vet om de virker eller ikke, sikkert en negativ egenskap.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78267-ett-skritt-frem-og-l%C3%B8pefart-tilbake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei lille vennen!

ville bare gi deg en klem..

tenker mye på deg....glad i deg..

klemmer fra meg_

heisann:-)

Er du den jeg tror du er?? Hehe, kanskje et dumt spørsmål, men hvis du er deg skjønner du nok hva jeg mener!! Tusen takk for oppmuntrende ord forresten!!

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...