Gjest bulimi pasient Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg har bulimi og får psykolog hjelp. går til psykolog ca 1 gang i uken, noen ganger annen hver, men nå har jeg gått hos psykolog i 1/2 år, og kaster opp like mye fremdeles. 1-3 ganger daglig..det jeg lurer på er om jeg har rett til behandling så lenge jeg er syk? er det sånn at jeg plutselig kan miste psykologen min, eller må jeg bli frisk igjen for å slutte hos psykologen? er forresten under 18 år. er nemlig litt redd for å miste psykologen min, ettersom jeg er treig i behandlingen. føler meg som en dårlig pasient som ikke oppnår resultater..blir psykologer for utolmodige? hvor lenge er det vanlig å gå til psykolog når man sliter med spiseforstyrrelser? jeg har ikke noen psykiske problemer eller noe, jeg kaser bare opp fordi jeg er kravstor til meg selv, og er et matvrak.. håper noen kan svare meg på disse spørsmålene iallefall. Da hadde jeg blitt glad:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78298-lengde-av-behandling-ved-sf/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Z@pvir Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Forst - et halvt år i terapi er 'ingenting'. Noen går i flere år. Du sier at du er for kravstor. Dette er nettopp slike ting som kan lage problemer for et menneske, og er godt egnet til å jobbe med i terapi. Hva som er psykisk eller ikke er ikke så viktig. Selv mener jeg at hvis du har reaksjoner som ikke er heldige for deg (greier ikke gå ned på krava / har spiseforstyrrelser) så er det et tegn på at du sliter med følelser du ikke takler på egen hånd. Jeg pleier å kalle det et psykisk problem. Det vil igjen si at de aller fleste har et eller annet psykisk problem. Men ikke alle gir så store konsekvenser i dagliglivet at det er nødvendig å søke hjelp. Men egentlig er de smartest de som søker hjelp før problemene blir uoverstigelige. Det er lettere å forebygge at problemene blir virkelig ille enn det er å reparere når personen allerede er så langt nede at vedkommende ikke fungerer. Derfor er det trist at terskelen for å søke hjelp hos enkelte er så høy. Du kommer ikke til å bli kastet ut av terapien. Jeg også hadde den redselen en periode, siden jeg ikke var syk 'nok' (trodde jeg) i forhold til mange andre. Jeg fikk bekreftet at så ikke ville skje. Det blir i så fall tatt opp i god tid (mange timer) før siste terapitime. Og du kan alltid komme tilbake selv om du har sluttet. Ta det opp med terapeuten din. Det er lurt at h*n vet om denne engstelsen hos deg. Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78298-lengde-av-behandling-ved-sf/#findComment-404518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Vanlig behandlingstid er 2-4 år. Noen går lengre tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78298-lengde-av-behandling-ved-sf/#findComment-404996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.