vanilje Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg er litt i villrede nå og vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Jeg har de siste mnd begynt å grave i svært vanskelige ting, vi kan kalle det traumebearbeiding. Dette gjør at jeg er svært ustabil og krever mye av hjelpeapparatet. Dvs, jeg får mye hjelp ute, med tre samtaler i uka, med enten lege eller psyk.spl. (Nå vil dette kanskje høres utrolig egositisk ut av meg, men jeg prøver meg for det.) Jeg har vært innlagt ca 45 ganger pga selvskadings/selvmordsforsøk og derfor er det veldig nærliggende å tenke innleggelse nå når jeg har blitt dårlig igjen. Men jeg passer liksom ikke inn i avdelingssystemet på sykehuset her. Jeg blir dårligere av å være på akuttpost, fordi det der er for mye uro, personalet har for dårlig tid og siden jeg er friskest der, så får jeg ofte seng på korridor. I tillegg så driver de ofte med symptombehandling på akuttpostene og ikke årsaksbehandling (som jeg trenger). Det sier seg selv at det er uholdbart for meg på denne typen avdeling og jeg tenker at det ikke er stedet for meg. På den åpne avdelingen tar de sjelden imot akutt. Jeg har plass på den avdelingen to uker annenhver måned, men kan ikke komme dit til en mellominnleggelse. Det er denne avdelingen som er nærmest det jeg trenger, men som sagt, det er ikke mulig. Så spm blir vel egentlig...: finnes det andre alternativer? Det er om kvelden/natten jeg blir dårlig. Jeg kan da ikke få kontakt med noen av mine tre faste behandlere. Legevakta har mye å gjøre og pga det blir man litt samlebåndspasient. Jeg skulle ha hatt noen å ringe, noe eller noen som gjorde hjemmesituasjonen tryggere. Jeg har gått litt tom for idéer, er det noen andre som har noen gode tips eller har erfaringer med ting som funker i en sånn situasjon? Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78324-noen-som-har-noen-tips-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym1784 Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Nå vet jeg ikke hva slags tilbud som finnes i din kommune. Men, sjekk om det finnes en psykiatrisk sjukepleier i nærheten av der du bor. Og om der er det så kan du prøve å få til et opplegg med henne. At du kan ringe henne istedenfor legevakta, de dagene og nettene når du har det som verst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78324-noen-som-har-noen-tips-langt/#findComment-405051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.