Gå til innhold

Taknemlig for svar


sukat

Anbefalte innlegg

Hei !

Har gått i terapi hos psykiater i ca. 1 år. Han bestemte seg nylig for å sende meg videre til poliklinisk fordi jeg ikke opplevde noen endring i syptomene mine, ( Bulimi, oppkast flere ganger daglig ). Jeg venter fortiden på innkallelse, noe som kan ta opp til 6 mnd. Etter at jeg sluttet hos han, var det som en oppvekker; jeg forstod at jeg måtte gjøre mer selv, jobbe med følelsene mine. Jeg er nesten symptomfri nå, spyr 1 gang i uka. ( Helt utrolig bra til å være meg ) Skremmende følelser bobler frem, jeg prøver å lære å handtere dem.

Han innrømte at sf egentlig ikke var hans felt, og ble nok litt skremt over mangelen på forbedring av symptomene mine. Men jeg føler at han ikke hadde full oversikt over ståa mi da han bestemte seg for å avslutte terapien min. Han la ingen fokus på mat/spying/kropp, kun mitt følelsesliv. Det var så deilig å bli 'sett', men jeg tror han gjorde en feil ved å la det temaet ligge. Etter at han sa stopp tok jeg selv tak i denne delen. Jeg ser nå¨at jeg spiste/spydde av 'gammel vane' på slutten av terapien, det gav meg egentlig ingenting.

Jeg går også på Soloft, har gjort det i snart et år. Vil gjerne av den ! Føler den hindrer meg å komme helt innpå følelsene mine, slik at jeg står på stedet hvil.

Hva skal jeg gjøre ?

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei sukat!

Jeg er helt ny her på "siden", men jeg leste innlegget ditt og ville gjerne sende deg et svar.

Jeg har selv hatt bulimi i 2 år, og har nå holdt fingrene borte fra halsen i et halvt års tid. Selv har jeg gått litt til psykolog, som jeg ikke er blitt helt enig med meg selv om gav meg noe særlig. Helt bortkata var det nok ikke.

Kjene meg litt igjen i det du skrev.

Jeg kjenner meg så veldig igjen med at det er vanskelig å kontrolere alt sammen, med tanke på mat, kiloer, etc.

Du må bare maile meg hvis du trenger noen å snakke med som vet hvordan du har det.

Klem fra Lene.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære sukat! Enkelte kan ha godt av å ta en liten pause i behandlingen. Selv om du opplever at din behandler ikke var fokusert rundt mat, vekt, kropp og utseende, kan det være at dere likevel har snakket om viktige tanker og følelser som er med på å styre livet ditt. Jeg vil råde deg til ikke å slutte med Zoloft uten at dette følges opp av en lege/ behandler. Kanskje det beste er å avvente til du får tilbud fra poliklinikken og knytte en ny kontakt der. Du er nå inne i en svært positiv utvikling når du jobber på egenhånd, likevel har du vissheten om at du kan få hjelp om noen mnd. som også kanskje gjør at du ikke føler deg "helt alene". Jeg vil råde deg til å ta i mot tilbudet fra poliklinikken når det kommer. Da kan du i samråd med en ny behandler finne ut hvordan du skal forholde deg til Zoloft og evt. videre behandling, lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...