Gå til innhold

Attføring og Fødselspenger ( Nedkomsstønad )

Anbefalte innlegg

anitav1365380401

Hei.

Jeg er gravid og venter mitt 2 barn. Termin tidlig i Januar.

Jeg går på attføring, ogfår utbetalt attføringsstøtte.

Vil jeg kunne få nedkomsstønad, og vi isåfall dette gå utover min attføring ?

Jeg har hørt at man mister attføringen dersom man får nedkomsstønad.

Jeg blir veldig glad for svar.

Mvh:

Anita

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du vil få engangsstønaden ved fødsel, på ca kr 32000.

Denne har ingen betydning for attføringspengene eller -stønadene. tvert imot skal du ha barnetillegg for barnet når det kommer.

spørsmålet om du fortsatt får attf.penger kommer an på om du gjennomfører attføringstiltaket som forutsatt. Avbryter du attf.opplegget for en lang periode får du nok ikke attf.penger, men hvis du avbryter attf.opplegget kun i forbindelse med fødsel mens barnets far tar omsorg for barnet (evt med fødselspenger hvis han har opptjent rett til dette) fra barnet er 6 uker skal du selvsagt ha attf.penger som før. Snakk med aetat og trygdeetaten om hvordan dere best kan løse dette praktisk - dine rettigheter kommer an på hvilke valg du gjør vedr permisjon og i hvilken grad dette påvirker handlingsplanen for attføringen.

anitav1365380401

Det tror jeg ikke men det kaller jeg rehabiliteringspenger så det tenkte jeg ikke på.

Hva om jeg blir sykemeldt, jeg er jo på attføring for en alvorlig hjertesykdom. Min fastlege ønsker nå å sykemelde meg slik at jeg ikke skal følge den arbeidstreningen jeg er i nå. Da dette er en for stor påkjenning i min nåværende situasjon.

Spørsmålet er : Hvis jeg blir sykemeldt, vil jeg da miste sykepenger i perioden jeg går hjemme med det nye barnet ?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...