Gå til innhold

soloft-snuppa


sukat

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp avsluttet behandling hos psykiater som har vart ca, 1 år. Han besluttet å avbryte og sende meg videre til poliklinisk, da jeg ikke opplevde noen endring i symptomer. Jeg har bulimi, oppkast flere ganger daglig. Jeg kan vente innkallelse i løpet av 6 mnd.

Han fortalte meg at sf ikke var hans område, og la liten vekt på spising/spying/kropp i samtalene, men konsentrerte seg om mitt følelsesliv. Det var deilig å bli 'sett', men mat burde ikke blitt ignorert.

Nå er saken den, at etter han bestemte seg for å avbryte, har jeg selv tatt tak i denne delen, Jeg er nesten symptom-fri. Spyr 1 gang i uken nå, noe som er helt utrolig til å være meg. ser nå at jeg bare tviholdt på spisinga på slutten av terapien, den gav meg egentlig ingenting, men jeg var redd for å slutte.

Merker at følelser kommer frem, det er skremmende, men jeg prøver å lære å takle dem. Nå synes jeg det er altfor lenge å vente, jeg blir tvunget til å stå på stedet vil til jeg kommer inn på poliklinikken.

Jeg tar også Soloft, vil veldig gjerne av den. Føler den hindrer meg i å få ytterligere kontakt med følelsene mine.

Har du noen tips om hva jeg bør gjøre nå ?

Svært taknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det virker på meg som om den vinklingen behandleren din hadde har hatt god virkning på deg.

Jeg synes du skal ta kontakt med begge - både ny og gammel. Enten må du få time tidligere eller så må den gamle behandleren fortsette til de neste overtar.

Jeg synes bestemt ikke du skal slutte med Zoloft før du er godt i gang med den nye behandlingen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...