Gå til innhold

Hvordan setter man igang en folkeaksjon for folkeavstemning om monarki?

Anbefalte innlegg

Neida, lille meg har ikke tenkt og gjøre dette "s", men jeg lurer bare på _hvordan_ man starter en folkeaksjon(underskriftskampanje?) for ny folkeavstemning om vi skal ha monarki eller ei?

Det virker jo som politikerne nekter og gi folket den folkeavstemningen vi ber om, hvordan kan man da få igang en folkeavstemning?Vi har demokrati i Norge, og folkets mening skal jo komme fram,det betyr at vi har krav på og få en ny folkeavstemning NÅ ettersom det er evigheter siden sist og nye generasjoner har vokst opp.

Hvordan går folket frem for og få det de har krav på?

-fra en som er lei av hele monarkiet!

Fortsetter under...

Srive og maile til aviser,politikere,kjendiser etc, er det en ide?

Finne ut hvilke kjendiser som er motstandere av monarkiet(O.J. hehe!), og bruke dem hvis de brukes kan kansje?

Hvis mange er i mot monarkiet,så må det da gå an og gjøre noe aktivt med det nå.Ingenting og vente med,bort med tullet snarest mulig!Noen ressurssterke mennesker der ute? ;O))

Srive og maile til aviser,politikere,kjendiser etc, er det en ide?

Finne ut hvilke kjendiser som er motstandere av monarkiet(O.J. hehe!), og bruke dem hvis de brukes kan kansje?

Hvis mange er i mot monarkiet,så må det da gå an og gjøre noe aktivt med det nå.Ingenting og vente med,bort med tullet snarest mulig!Noen ressurssterke mennesker der ute? ;O))

Hva er det som plager folk i dag ?

Misunnelse ?

Hva er det med folk i dag som alltid skal rakke ned på de som gjør det bra økonomisk, er kjent i media og lignede.

Synes kongehuset er en flott representant for kongelandet Norge.

Hva skulle media ha skrevet om, om ikke de hadde vært hær...

Kongefamilien er den eneste familien hele landet som vi kan følge med hele livet.

kongefamilien må få være her.

Hva er det som plager folk i dag ?

Misunnelse ?

Hva er det med folk i dag som alltid skal rakke ned på de som gjør det bra økonomisk, er kjent i media og lignede.

Synes kongehuset er en flott representant for kongelandet Norge.

Hva skulle media ha skrevet om, om ikke de hadde vært hær...

Kongefamilien er den eneste familien hele landet som vi kan følge med hele livet.

kongefamilien må få være her.

Hva det er som plager folk i dag??Jo det skal jeg si deg, vi har ikke behov for et monarki som flertallet av norges befolkning ikke ønsker, og vi lever i et demokratisk land vet du, og det betyr at monarkiet skal vekk!En folkeavstemning vil bekrefte dette!

Jeg/Vi har ikke behov for, eller noen som helst interesse av og følge denne kongefamilien hele livet(som du skriver),hvorfor tror du noen skulle ønske det?*kyss meg bak*

Det har ingenting med misunnelse og gjøre(tror du forresten noen er misunnelig på Mette Marit og hennes fortid og ville byttet til seg kongetittel mot og få hennes fortid på kjøpet(satt på spissen!)??Neppe!

Men samtidig har ikke denne saken med Ari eller Mette Marits fortid, det handler om folket vil ha monarki eller ikke, noe som alt tyder på at flertallet er imot.Monarki og demokrati er to motstridende ting som ikke kan kombineres,derfor må det jobbes for og få til en avstemning!

Hva det er som plager folk i dag??Jo det skal jeg si deg, vi har ikke behov for et monarki som flertallet av norges befolkning ikke ønsker, og vi lever i et demokratisk land vet du, og det betyr at monarkiet skal vekk!En folkeavstemning vil bekrefte dette!

Jeg/Vi har ikke behov for, eller noen som helst interesse av og følge denne kongefamilien hele livet(som du skriver),hvorfor tror du noen skulle ønske det?*kyss meg bak*

Det har ingenting med misunnelse og gjøre(tror du forresten noen er misunnelig på Mette Marit og hennes fortid og ville byttet til seg kongetittel mot og få hennes fortid på kjøpet(satt på spissen!)??Neppe!

Men samtidig har ikke denne saken med Ari eller Mette Marits fortid, det handler om folket vil ha monarki eller ikke, noe som alt tyder på at flertallet er imot.Monarki og demokrati er to motstridende ting som ikke kan kombineres,derfor må det jobbes for og få til en avstemning!

Hissig i dag? Snakk for deg selv, _du_ har kanskje ikke ønske om å beholde kongefamilien, men det er det mange andre som har. Når ble du talsmann for hele Norges befolkning egentlig?

Hissig i dag? Snakk for deg selv, _du_ har kanskje ikke ønske om å beholde kongefamilien, men det er det mange andre som har. Når ble du talsmann for hele Norges befolkning egentlig?

; ) Ja skikkelig engasjert!

Alle meningsmålinger har vist at flertallet i Norge ikke ønsker monarki lenger.Men som vi vet, meningsmålinger "spør" ikke ALLE!Og det er jo nettopp derfor vi må ha en folkeavstemning nå, for og få frem de eksakte tallene, og for at alle som ønsker det skal få gi sin stemme i saken.

Men inntil da forbeholder jeg meg retten til og være "alles" talsmann,inntil det motsatte er bevist ; )

Men jeg tror imidlertid jeg har mitt på det tørre her, alle meningsmålinger(og det er snakk om mange) viser at folket er imot monarki.

Og nå mangler bare folkeavstemningen.....

Annonse

; ) Ja skikkelig engasjert!

Alle meningsmålinger har vist at flertallet i Norge ikke ønsker monarki lenger.Men som vi vet, meningsmålinger "spør" ikke ALLE!Og det er jo nettopp derfor vi må ha en folkeavstemning nå, for og få frem de eksakte tallene, og for at alle som ønsker det skal få gi sin stemme i saken.

Men inntil da forbeholder jeg meg retten til og være "alles" talsmann,inntil det motsatte er bevist ; )

Men jeg tror imidlertid jeg har mitt på det tørre her, alle meningsmålinger(og det er snakk om mange) viser at folket er imot monarki.

Og nå mangler bare folkeavstemningen.....

Jeg tror faktisk ikke folk flest virkelig har tenkt grundig igjennom denne saken. Mange sier nok at de er i mot Monarkiet bare fordi de nærmeste i omgivelsen er i mot. Og mange av dem vet at det ikke nytter, eller at de ikke orker å diskutere denne saken med motstandere som deg.Ikke noe vondt ment her!

Synes du kunne begrunne dette litt bedre enn det du har gjort så langt...Alle og enhver kan komme med en sterk påstand, men det er få som virkelig kan gå i dybden. Om du hadde klart det så ville du nok ha fått litt mer oppmerksomhet her !

OK !

Jeg venter spent på dine argumenter som virkelig beviser at du har satt deg grundig inn i saken ;) og at du vet hva du snakker om...

At meningsmålene er i mot Monarkiet er et litt tynt grunnlag å argumentere på.

.............................

Svar fra Juana :

Det finnes mange folk i dette landet som er svært glad i kongefamilien, stolt av dem.Mange ville blitt lei seg om de skulle bli borte. Vil du ta dette i fra dem?

Er det ikke da bedre at du og dine likesinnede konsentrerer dere om noe annet som dere setter pris på?

Det er ingen som tvinger deg til å følge med Kongefamilien, det er et valg som du tar.

Og da lurer jeg på hvorfor du har tatt akkurat dette valget.

Hvorfor ikke legge samme energi i saker som virkelig betyr noe, som kreftsaken, sult i verden, forurensinga, genmanipulert mat osv...

Kan du ikke begrunne litt hva det er du ikke liker med monarkiet da ?

Jeg har litt problemer med å forstå hva dere er så lei av. Er dette en gjettelek eller ?

Er det ingen som har noe mer å komme med enn dette her ?

Svar fra Juana :

Det finnes mange folk i dette landet som er svært glad i kongefamilien, stolt av dem.Mange ville blitt lei seg om de skulle bli borte. Vil du ta dette i fra dem?

Er det ikke da bedre at du og dine likesinnede konsentrerer dere om noe annet som dere setter pris på?

Det er ingen som tvinger deg til å følge med Kongefamilien, det er et valg som du tar.

Hvorfor ikke legge samme energi i saker som virkelig betyr noe, som kreftsaken, sult i verden, forurensinga, genmanipulert mat osv...

Jeg har litt problemer med å forstå hva dere er så lei av. Er dette en gjettelek eller ?

Jeg er sååå lei av stasjonsvogner, jeg!

;o)

Jeg også, faktisk ;)

Skal vi starte en folkeaksjon mot stasjonsvogner i Norge kanskje ?

Det er på tide, faktisk!

Og så starter vi èn for stygge klær, èn for røde paprikaer, èn for gule spader, èn for tunge steiner og èn for grønne hageslanger.

Jepp! Når jeg tenker meg om, så er det myyye jeg kunne tenke meg å være lei av akkurat nå!

:o)

Det er på tide, faktisk!

Og så starter vi èn for stygge klær, èn for røde paprikaer, èn for gule spader, èn for tunge steiner og èn for grønne hageslanger.

Jepp! Når jeg tenker meg om, så er det myyye jeg kunne tenke meg å være lei av akkurat nå!

:o)

Jeg liker deg !

Og med stor begeistring så hiver jeg meg på ;)

Annonse

Jeg tror faktisk ikke folk flest virkelig har tenkt grundig igjennom denne saken. Mange sier nok at de er i mot Monarkiet bare fordi de nærmeste i omgivelsen er i mot. Og mange av dem vet at det ikke nytter, eller at de ikke orker å diskutere denne saken med motstandere som deg.Ikke noe vondt ment her!

Synes du kunne begrunne dette litt bedre enn det du har gjort så langt...Alle og enhver kan komme med en sterk påstand, men det er få som virkelig kan gå i dybden. Om du hadde klart det så ville du nok ha fått litt mer oppmerksomhet her !

OK !

Jeg venter spent på dine argumenter som virkelig beviser at du har satt deg grundig inn i saken ;) og at du vet hva du snakker om...

At meningsmålene er i mot Monarkiet er et litt tynt grunnlag å argumentere på.

Hei Juana!Hva trenger du og vite?Bare still spør ivei du!Kom med dine saklige og dype spørsmål, og forklar grundig hvorfor du kommer med akkurat _de_ spørsmålene ; ) Da skal jeg svare deg en annen gang jeg stikker innom her!

Forøvrig er det bare min gamle bestemor som er glad i kongefamilien i vår slekt,hun er den siste av gamlingene her som ikke har dødd ut.Så jeg tror du trygt kan si at *kongeelskerne*,eller monarkitilhengerne om du vil, er en utdøende rase!

Svar fra Juana :

Dette skriver du blandt annet:"Det finnes mange folk i dette landet som er svært glad i kongefamilien, stolt av dem.Mange ville blitt lei seg om de skulle bli borte. Vil du ta dette i fra dem?"

Svar:Jeg tror de som er glade i kongefamilien er en utdøende rase,gamlinger som er vant til og se opp til konge og fedreland, og som vokste opp i en tid da disse to tingene var nermest og se på som ett!Skal vi la være og ha folkeavstemning forde våre gamle døende slektninger er så glade i monarkiet,og forde småjentene synes det er så moro og se prinsesser med fine kjoler i se og hør?Nei, alt tyder som sagt på at flertallet er imot monarkiet,og da fungerer demokratiet vårt slik at vi skal ha folkeavstemning(Og det er egentlig grunn nok til og ha en folkeavstemning,så enkelt er det!).

"Er det ikke da bedre at du og dine likesinnede konsentrerer dere om noe annet som dere setter pris på?"

Svar:Det gjør vi nok også,men hva har det med denne saken og gjøre?Skal folk slutte og engasjere seg i saken om folkeavstemning om monarkiet pga at det finnes tusen andre ting og engasjere seg i?Det ene hindrer vel ikke det andre, men samtidig må man eliminere enkelte ting,og bestemme seg hva som er viktig og engasjere seg i for en selv.Jeg synes saken om monarkiet er veldig viktig, forde Norge er et demokratisk land, og monarki er udemokratisk og derfor viktig og avskaffe.At monarkiet faller vekk vil være et viktig skritt for ytringsfriheten og demokratiet,derfor er det en positiv sak og engasjere seg i!

"Det er ingen som tvinger deg til å følge med Kongefamilien, det er et valg som du tar. Og da lurer jeg på hvorfor du har tatt akkurat dette valget."

Svar:Svaret på dette finner du mye i svaret over her!Og det er ytringsfrihet i Norge vet du, og jeg synes det er viktig at folk kommer med meningene sine i denne saken.Du får også ha dine meninger,det respekterer jeg!

"Hvorfor ikke legge samme energi i saker som virkelig betyr noe, som kreftsaken, sult i verden, forurensinga, genmanipulert mat osv..."

svar:Det kan du være sikker på at mange av oss gjør også,i tillegg!Den ene viktige saken hindrer ikke den andre vet du!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...