Gå til innhold

FU: Hva er ditt favorittsitat?

Anbefalte innlegg

akkurat no for tida er favoritten: "det er veldig vanlig med tvangstanker, men noen får mer utav det enn andre" (sitat Reidar i "Himmelfall")

ellers bruker eg som oftest mine egne vanvittig kloke ord, som f.eks. "ting har ein lei tendens til å ordne seg". :)

så pleier eg å hate slike uttrykk som "tiden leger alle sår", sjølv om eg veit at det er sånn ca sant.

og så er det ein ting som eg siterer dersom det diskuteres dødsstraff. J.R.R.Tolkien lar karakteren Gandalf sei følgende i Ringenes Herre:

"Many that live deserve death. And some that die deserve life. Can you give it to them? Then do not be too eager to deal out death in judgement. For even the very wise cannot see all ends."

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...