Gå til innhold

Hvordan holder du varmen i vinter?

Anbefalte innlegg

Med vedfyring eller strøm?

Jeg fryser skikkelig nå. Men for sent og fyre opp i ovnen og ingen vits å sette på varmovnen.

Hos oss går det mest på vedfyring. Lever i troen om at det er billigere enn strøm. Men har to vedovner som krever sitt av ved, så vi sparer sikkert ikke så mye.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78761-hvordan-holder-du-varmen-i-vinter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har panelovner stående på i soverom, bad og kjøkken og i "datakroken min".Ovnene står bare på det de "må".Og skrus ned til minimum når vi er borte.

I yttergangen/vaskerom har vi varmekabler.

Stue, kammers + kjøkkenet varmes ordentelig opp med vedfyring når vi er der. Har vedovn i kammers og stue, + på ett av soverommene i 2 etg. (brukes bare når det er 20 blå ;-)) Til vanlig er det bare vedovnen i kammerset vi bruker.

Før syntes jeg det var usannsyelig kjedelig å fyre opp, men etterat jeg fikk litt forhold til strømregningene, så liker jeg det bedre og bedre!

Veden får vi gratis fra faren min sin skog. Vi må riktignok hugge den selv/hente den osv, men jeg er velsignet med en mann som liker sånn "grovarbeid" ;-)

Hvor mange kroner vi sparer på det, vet jeg ikke, men antar at det er litt...Også er det koselig da...med fyr på ovnen ;-)

Så - "peta inn en pinne i brasan" , Solsikke :-)

Vi har en sånn frittstående radiator i stua som vi bruker nå.

Vi fyrer nesten kun med ved om vinteren. Det er helt klart det billigste for oss, for vi får all veden vi trenger av svigerfar, han eier skog. Så vi er heldige der.

Vi har to etasjer(kjeller og 1. etasje) med en ovn i hver.

Jeg er ingen frysepinn heller da! En ekte viking! :o)

radiator :) koster null og niks, er med i husleia. men ettersom eg bor i 5. etg, er det jo litt begrensa kor varmt vannet i radiatorene er når det kjem hit opp..hehe. men det duger :)

men hvis eg hadde bodd i hus med valg mellom strøm og ved, så ville eg nok ha brukt ein del ved - om ikkje anna så for kosens skyld :) men frittstående radiatorer er ein utmerka ting, dei varmer godt og er greie å bruke, så eg ville nok ha vurdert det framfor panelovner.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...