Gå til innhold

råd mot hodepine? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest gjør så vondt

Jeg har til tider veldig vondt i hodet/migrene, som oftest på lørdag etter at jeg har jobbet. Da pleier jeg å proppe i meg noen paracet, men de ser nå ut til å ha mistet virkningen.

Har tenkt meg til lege snart, men i mellomtiden; er det noen som har noen gode råd? Har hørt at det skal hjelpe å ha føttene i varmt vann og kaldt omslag rundt hodet. Noe annet?

Takk for svar.. det gjør utrolig vondt i hodet mitt nå:(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78854-r%C3%A5d-mot-hodepine-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har brukt mye paracet, er det mulig at ett annet smertestillende middel, med annet virkestoff, som feks Ibux vil ha bedre virkning på deg.

Det høres ut som hun kan ha en spenningshodepine, og da vil det kanskje hjelpe å løse opp i spenningene i nakken med feks. en varm dusj.

:)

Prøv IBUX er mitt råd. Kanskje du får en aha opplevelse... Ibux hjelper mot stramme muskler noe som ofte er grunnen til migrene hodepine... Paracet hjelper ikke meg - det gjorde det før - men nå er det ibux som gjelder. Hvis jeg klarer å ta ibux akkuratt når jeg merker at migrenen kommer - så hender det at det sklir over.

hilsen

Prøv IBUX er mitt råd. Kanskje du får en aha opplevelse... Ibux hjelper mot stramme muskler noe som ofte er grunnen til migrene hodepine... Paracet hjelper ikke meg - det gjorde det før - men nå er det ibux som gjelder. Hvis jeg klarer å ta ibux akkuratt når jeg merker at migrenen kommer - så hender det at det sklir over.

hilsen

Samme erfaring her!

Har også migrene + endel spenningshodepine.

Annonse

Hørte en gang om en dame som klarte å minske migreneanfallene masse hvis hun helte i seg eplenektar (ikke juice altså!) så snart hun kjente de første tegn til at migrenen kom. Veldig kjekt om det skulle hjelpe i alle fall!

Det gjør det, også!

Hvis jeg drikker mye eplenektar kan jeg holde migrenen litt unna. Anfallet mitt går ikke over, men det blir mer levelig.

:o)

Kald drikke i massevis, helst eplenektar. Isbiter, både i nektaren og til å gomle ved siden av.

Lollipop, saftis, har faktisk innimellom kurert migrenen min! Jeg spiser 2-3 stykker på rappen før jeg tar en lang dusj.

Massasje i tinningen, eller der det gjør mest vondt er himmelsk! Har du en som kan trå til?*s*

Et lite tips til; still deg opp inntil dørkarmen og press ryggen inntil sånn at du kjenner flatsiden av karmen godt mellom skulderbladene. Det letter merkelig nok veldig.

God bedring!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...