Gå til innhold

Halloen!!


awasa

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Første gang jeg er på denne siden, kjekt å se at det er flere som tenker slik som meg.

Har hatt sf siden januar og er nå kommet i behandling.

Problemet er at jeg føler ikke at jeg trenger det, er jo ikke undervektig enda, men jeg har jo ikke akkuratt lyst til å ødelegge resten av livet mitt med å ikke spise.

Men jeg orker ikke å møte alle de fordømmende tankene når jeg har spist noe.

Orker ikke tanken på å legge på meg igjen hvis jeg begynner å spise.

Vet heller ikke hva jeg skal gjøre i kveld, vennina mi vil ha meg med på mongolsk restaurant, og jeg har lovt meg selv å ikke spise noenting idag. Jeg spiste nemlig to skiver igår.

Blir så stressa av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest engelen

Hei!

Jeg syntes du skal være emd venninna di på restaurangen. Tro meg, du går ikke mye ned ved å slutte å spise, og de kiloene du går ned, går du raskt opp igjen... Så spis regelmessige måltider og spis mest til frokost, det legger du ikke på deg av. Lurt å spise ofte og små måltider. Det prøver jeg å gjøre.

Skjønner hvordan du har det, men som oftes er det lettere å spise når det er andre folk der. Det funker på meg iallefall.

Lykke til!

(du kommer ikke til å legge noe særlig på deg av et restaurang besøk. Du trenger ikke spise de største rettene. Bra at venninna di får deg til å spise!!)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære awasa! Mange som sliter med en eller annen form for sf har selv vanskelig for å innse/skjønne at de har et problem. Derfor tar det ofte veldig lang tid før noen søker hjelp, ber om hjelp eller vil ha hjelp. Slik jeg ser det har du relativt raskt fått hjelp og det skal du være veldig glad for. Det har vist seg at samtaleterapi hjelper. Det kan være en lang, tøff jobb å forholde seg til sf og terapien, men ved videre hjelp, støtte og motivasjon ønskes du lykke til videre, ha tålmodighet og vilje til å fortsette den positive tanken ved å søke , få hjelp!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...