Gå til innhold

Inspirert av tråden om syke menn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei vi kan nok ikke det. Eller litt syke kan vi være, men ikke totalt sengeliggende. Ingenting skal nemlig avlyses p.g.a at man er syk.

Må si at sambo er blitt mye flinkere til å ta hensyn de siste årene, men han var ikke det da ungene var mindre.

Men uansett så tillater jeg ikke meg selv å bli sengeliggende. Jeg tar relativt fort paracet for å greie hverdagslivet om jeg er syk.

Samme hvor syk jeg blir, så må jeg ta meg av ungene likevel... sånn er det bare, så jeg har ikke tid eller mulighet til å bli syk.

Det eneste unntaket var i sommer, da jeg fikk akutt nyrebetennelse og hadde så vondt at jeg verken klarte å sitte, stå eller ligge. Da kom det noen og henta ungene for meg. Jeg har ingen til å passe ungene ellers, så her er ikke sykdom velkommen innafor dørene!

Har nettopp sneket meg unna influensa og omgangssyka :)

"Ja, menn kan bli veldig syke (av f.eks. forkjølelse eller influensa ) - det har jeg da forstått."

Menn blir ikke forkjøla. Ordet finnes riktignok deres vokabular, men det er aldri relatert til dem selv. Menn får dobbeltsidig, galopperende tæring, den mest aggresive typen meningitt og anafylaktisk sjokk. En sjelden gang tar de til takke med influensa. Den med komplikasjoner.

"Men hva med kvinner, især oss mødre - kan vi tillate oss å bli syke av slike ting?"

Jeg tillater meg det meste.

Annonse

"Ja, menn kan bli veldig syke (av f.eks. forkjølelse eller influensa ) - det har jeg da forstått."

Menn blir ikke forkjøla. Ordet finnes riktignok deres vokabular, men det er aldri relatert til dem selv. Menn får dobbeltsidig, galopperende tæring, den mest aggresive typen meningitt og anafylaktisk sjokk. En sjelden gang tar de til takke med influensa. Den med komplikasjoner.

"Men hva med kvinner, især oss mødre - kan vi tillate oss å bli syke av slike ting?"

Jeg tillater meg det meste.

Du traff kanskje spikeren på hodet der !:))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...