Gå til innhold

Sinnsykt råe telemarkski - tips?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ski til kjæresten min. Han står telemark - en del i løyper og en del off pist. Han er flink. Jeg har ikke så god greie på ski og vi overraske han. Har spurt i de største forretningene her i Oslo, men alle sier forskjellig om hva som er de beste skiene.

Har du egne erfaringer å komme med?? Hva er beste ski??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78965-sinnsykt-r%C3%A5e-telemarkski-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke peiling - men jeg hadde villet gått til Skandinavisk høyfjellsutstyr - ligger nederst i Bogstadveien. Der har de peiling hvertfall - men er ganske dyre også.

Var der på lørdagen - mulig at jeg snakket med en vikar ... men de hadde ikke peil..

Og når det gjelder pris regner jeg med at skiene vil koste 6000 - 8000 uten bindinger.. Tror prisene er ganske like ..

Jeg kan spørre brodern for han har litt peil.

Men hva slags type ski - for løssnø eller vanlig eller ?

Det var det da... løs-snø er jo det han liker best, men her i Norge blir det vel en del bakkekjøring...og da litt isete..

så begge deler... kjempefint om du kan spørre han..

Kommer akkurat fra byen... så på noen salomonski (x-scream 10 pilot) som jeg vurderer...

Annonse

Det var det da... løs-snø er jo det han liker best, men her i Norge blir det vel en del bakkekjøring...og da litt isete..

så begge deler... kjempefint om du kan spørre han..

Kommer akkurat fra byen... så på noen salomonski (x-scream 10 pilot) som jeg vurderer...

Skal du sette telemarkbindinger på de da ?

Skal spørre brodern - får se om han kommer med gode kombi ski - eller ski som passer til bare løssnø og div.

En gang så kom han med disse når han skulle ha nye ski - vet ikke hvem som er hva.

Rossignol Big Bang

Atomic TM22

Black Diamond Mira

Atomic 10 EX TM

Bindinger: Rainey Design Hammerhead

Var der på lørdagen - mulig at jeg snakket med en vikar ... men de hadde ikke peil..

Og når det gjelder pris regner jeg med at skiene vil koste 6000 - 8000 uten bindinger.. Tror prisene er ganske like ..

Håper du ikke har kjøpt !

Svar fra brodern:

Jeg har et par forslag til utstyr som har stor imponatorfaktor, fordi det er nye spesielle konstruksjoner.Bindingen har jeg kjøpt selv, og heter Rainey Designs Hammerhead. De har fått svært bra omtale i tester, og passer bra til både bakke og toppturer. Ulempen er at de er ganske dyre: Ca $200 + frakt (US). Kjøp kan bare gjøres gjennom nettsiden www.raineydesigns.com

Når det gjelder ski, er det en type som heter Scotty Bob's Bobtail. Dette er et skikkelig radikalt design, som visst nok skal være utrolig bra, både i bakke og off-piste. Nettsiden er www.scottybob.com

Med dette utstyret vil du garantert være kulest og best i bakken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...