Gå til innhold

Togkonduktører og hukommelse

Anbefalte innlegg

Hvordan i alle dager vet konduktørene hvem som har betalt og ikke? De kan da ikke huske det fra stasjon til stasjon? et hender jo at det er fler konduktører, hva gjør de da? De har det jo ikke skrevet ned?

Det er akkurat som det vet at den og den har betalt, mens den og den ikke har betalt. Men hvordan?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79109-togkondukt%C3%B8rer-og-hukommelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg også lurt en del på.

Litt , dvs. veldig mye er jo opp til hver enkelts samvittighet. Men jeg tror nok de trener opp en god hukommelse på akkurat det området. Dessuten ser de vel på folk - har du ikke betalt så enten fikler du med lommebok ellers så ser du ut som om du ikke har betalt - ergo han spør. Om du oppgir riktig stasjon er jo også vanskelig å kontrollere - der går det på tillit igjen.

Det er jo kontroller på lokaltog så man er jo ikke trygg selv om man lurer konduktøren.

På fjerntog har de lister som de krysser av.

Det er faktisk ingen problem å lure konduktører. Det er bare å sitte meget konsentrert med avisen uten å se opp når han kommer. Da tar konduktøren for gitt at du har betalt. Dersom han "fersker" deg er det bare å spille uskyldig, for du satt jo tross alt oppslukt med avisa :)

Mange år som fattig student lærte meg dette :)

Det er faktisk ingen problem å lure konduktører. Det er bare å sitte meget konsentrert med avisen uten å se opp når han kommer. Da tar konduktøren for gitt at du har betalt. Dersom han "fersker" deg er det bare å spille uskyldig, for du satt jo tross alt oppslukt med avisa :)

Jeg ville nå trodd at den som satt dypt konsentrert over avisen, ikke hadde betalt.

Fyyyyy - sniker på toget altså !!??

En annen måte som jeg har hørt om er jo å kjøpe en Oslobillett når man feks. faktisk skal til Greverud.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...