Gå til innhold

Oi, jeg har blitt tyv...

Anbefalte innlegg

Herregud, vær snill med Gymsokken da. Han gjorde et mistak. Han gjør det nok ikke igjen. Jeg vet av værre ting enn at en fattig student rapper en 100'drings.

Jeg forsvarer ikke tyveri i sin helhet, men denne episoden synes jeg er ganske uskyldig tross alt.

1. Jeg ville ikke likt det hvis det var min lommebok, enten jeg har penger nok eller ikke !

2. Tyveri er og blir tyveri, og kan aldri bli noe "uskyldig".

3. Håper ikke holdninger som at å stjele en hundring er uskyldig, blir overført til barn. Selv de verste og mest hardbarkede tyver og bankranere har vel en gang startet med å stjele en hundring....

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvordan det er på Rimi, men jeg vet at det er steder hvor den som sitter i kassa må erstatte det som mangler når den blir telt opp om kvelden. Jeg antar at de på Rimi også må logge seg inn med sitt brukernavn og da er det lett å finne ut om hvem som har gjort brøleren. For å hindre at ingen av de som sitter i kassa forsyner seg så må de innbetale det som mangler.

Jeg vil ikke sette den som sitter i kassa i en slik situasjon og sier derfor i fra. Dette er småpenger og betyr lite for meg, men er meget surt for den som eventuelt må tilbakebetale beløpet.

Aldri jobbet på Rimi, men på et par tre, fire andre steder. Avvik på 20kr er jo bare å regne med. Hadde det vært 200 kroner hadde jeg nok fått kjeft og blitt mistenkt for ditt og datt. Men erstatte 2-30kr?

Aldri jobbet på Rimi, men på et par tre, fire andre steder. Avvik på 20kr er jo bare å regne med. Hadde det vært 200 kroner hadde jeg nok fått kjeft og blitt mistenkt for ditt og datt. Men erstatte 2-30kr?

Som jeg sier, jeg vet at på enkelte steder må de ansatte erstatte differansen, jeg lurer på om posten har denne praksisen.

Uansett, så er det surt å måtte erstatte noe du har gitt til andre ved en feiltagelse.

Er summen så lite som f.eks. 2 til 30 kr. så betyr det så lite for den som får for mye at det ikke gjør noe om enn sier i fra.

Uansett beløp synes jeg det er litt sure penger å ta i mot, fordi det betyr lite for meg, (det er for lite penger til det).

Så vet jeg at det er en viss fare for at noen må erstatte det. Jeg tror ikke at du hadde likt at noen tok f.eks 50 kr. i fra kassa di hvis du drev en forretning, eller hva mener du?

Som jeg sier, jeg vet at på enkelte steder må de ansatte erstatte differansen, jeg lurer på om posten har denne praksisen.

Uansett, så er det surt å måtte erstatte noe du har gitt til andre ved en feiltagelse.

Er summen så lite som f.eks. 2 til 30 kr. så betyr det så lite for den som får for mye at det ikke gjør noe om enn sier i fra.

Uansett beløp synes jeg det er litt sure penger å ta i mot, fordi det betyr lite for meg, (det er for lite penger til det).

Så vet jeg at det er en viss fare for at noen må erstatte det. Jeg tror ikke at du hadde likt at noen tok f.eks 50 kr. i fra kassa di hvis du drev en forretning, eller hva mener du?

Er du storgrossist som f.eks RimiHagen må du regne med litt svinn. Hadde det vært min lille kaffebu (?) på bryggen hadde det vært surt.

Er du storgrossist som f.eks RimiHagen må du regne med litt svinn. Hadde det vært min lille kaffebu (?) på bryggen hadde det vært surt.

Men hva hvis du måtte tilbakebetale beløpet hvis du satt i kassa da? Du som kunde vet ikke om den som sitter i kassa må betale det som mangler hvis du får igjen for mye.

Annonse

Men hva hvis du måtte tilbakebetale beløpet hvis du satt i kassa da? Du som kunde vet ikke om den som sitter i kassa må betale det som mangler hvis du får igjen for mye.

Om jeg måtte betale tilbake det som ble minus i kassen, hadde jeg ikke jobbet der. Det er alltids noen andre som er borti kassen i løpet av dagen, så det ville være dårlig gjort. Hadde funnet meg en annen jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...