Gå til innhold

Råd mot ondt i halsen

Anbefalte innlegg

Gjest Rufsetufse

Hei!

Kan noen hjelpe meg med gode råd? Jeg har fått skikkelig kraftig halsbetennelse og det er vondt å drikke, og vondt å spise..........ja vondt å svelge. Og jeg "føler" meg så tett i halsen at det er vanskelig å puste. Er det noen som har gode kjærringråd så blir jeg kjempeglad!!!

Staaaaaaakaaaaars meg, jeg både tørster og sulter *ss*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79122-r%C3%A5d-mot-ondt-i-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rufsetufse

Det går over om en uke uten pencillin. Jeg orker ikke å lide så lenge, og kontakter lege. Er det spreptokokker kan det gå ennå lenger tid også. Kom deg til legen!

Var hos legen i dag, det eneste han sa var spis is, det hjelper???!!!!??? og sendte meg hjem igjen til mine lidelser :-)

Det går over om en uke uten pencillin. Jeg orker ikke å lide så lenge, og kontakter lege. Er det spreptokokker kan det gå ennå lenger tid også. Kom deg til legen!

Kommer jo selvfølgelig an på hvor syk du er. Men når jeg får strpetokokk infeksjon blir jeg skikkelig syk, og får høy feber. Ikke for å skremme deg,men sist fikk je Knute rosen også pga. stereptokokkene. Det er ike vanlig altså.....

Gjest Rufsetufse

Drikk rikelig. Å drikke noe kaldt kan virke lindrende på halssmertene.

Spis "myk mat" som er lett å svelge, for eksempel supper, grøt og pasta.

Spis gjerne iskrem, som både gir næring og lindrer smerter.

Og ;god bedring ;o)

OI, og jeg som trodde det var best å drikke varm te, nesten så varm at jeg brenner meg. Kanskje ikke det er så bra da?

Glemte forresten å si at jeg er fri for stemme også, bare for liksom at dere skal synes mer synd på meg he he.

Huff utrolig hvor selvmedlidende man blir når man er forkjølt.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Var hos legen i dag, det eneste han sa var spis is, det hjelper???!!!!??? og sendte meg hjem igjen til mine lidelser :-)

Stakkars deg ! Men det er sikkert noen som er sykere enn deg hvis vi leter :)

Hold halsen fuktig med pastiller og drikke. Pakk deg ned i senga og les en bok.

Gjest Rufsetufse

Stakkars deg ! Men det er sikkert noen som er sykere enn deg hvis vi leter :)

Hold halsen fuktig med pastiller og drikke. Pakk deg ned i senga og les en bok.

Hei, takk for råd.

Er vanligvis ikke sytete, prøvde bare å være litt morsom midt i elendigheten *ss*

Eh...jeg er vokalist,og vet at peppermyntedråper(japanske)dreper det meste.Det er helt sinnsykt vondt,men knekker de fleste basselusker!Jeg bruker det,hvis jeg merker at "ting byner å skje"i halsen,og helt uten unntak kan jeg synge av full hals dagen etter.

Jeg har imidlertid aldri prøvd det når halsbetennelsen har bryti ut i full blomst.Det er helt ufarlig,men altså ufattelig vondt!!

Altså:Medisinske peppermyntedråper fra Japan.

GOD BEDRING:O))))))))))

Meget effektivt!

Et glass varmt/godt lunket vann med tre tesjeer salt oppi.

Gurgle dette inni munnen, bøy gjerne hodet bakover så det kommer helt inn.. spytt ut. Viktig at du ikke svelger!

Gjenta dette til glasset er tomt og gjenta dette to-tre ganger om dagen i et par dager. Vent minst 5 min før du drikker eller spiser noe etterpå.

Tar knekken på basseluskene dine ;o)

Ulv I Faarikaal

Hei, takk for råd.

Er vanligvis ikke sytete, prøvde bare å være litt morsom midt i elendigheten *ss*

Sjuke folker det verste som fins, jeg får så lyst til å gjøre slutt på deres lidelser :)

Som du skjønner er jeg ikke inkarnasjonen av Moder Thresea, men jeg så en potet som lignet på henne !

Annonse

Gjest Uglemor

Kjøp hydrogenperoksyd gurglevann på apoteket. Det hjelper.

Ta smertestillende før du spiser. Unngå melkemat.

Hvis du har feber og dette har vart en stund, bør du ta en tur til legen. Ikke alle halsbetennelser går over av seg selv - det har jeg erfart :o(

Hvis du tror du har skikkelig halsbetennelse, er det ikke så dumt å oppsøke lege. Hvis du har en streptokokk-infeksjon, bør du få antibiotika.

Ellers er mitt heteste tips mot vond hals og forkjølelse Lemsip. Hamstrer hver gang jeg er i England og bunkrer opp i skapet. *Kaster over et par pakker*

Carisma1365380365

Sørg for å få i deg masse vann om du ikke får til å spise. Bruk sugerør. Iskaldt vann snurper halsen sammen mer, så det kan gjerne være lunkent.

Har du streptokokker i halsen bør du gå på penicillin i minst 10 dager. Da må du besøke legen din og få resept.

Er det bare en "vanlig" halsinfeksjon går det over av seg selv i løpet av fire-fem dager. Hold deg under dyna, drikk te uten sukker og melk, men gjerne med honning, sov mye og la kroppen bli frisk.

CuraMed tabeletter lindrer litt på sårheten, så de kan du få noen til å kjøpe i butikken for deg.

Plei deg selv. God bedring :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...