Gå til innhold

Ang. skatt til eneforsørger

Anbefalte innlegg

Jeg er alenemor til tre stykker, og har ingen jobb eller dagpenger. Studerer litt... Hvor mye skatt må jeg betale, egentlig, på det jeg har i "inntekt"?

Får barnebidrag, overgangsstønad og barnetrygd, og det holder for oss. I dag betaler jeg 20% skatt, i håp om at jeg får igjen en del til neste år.

De to yngste har gått i barnehage siden 12.august, hun eldste har hatt halv plass i SFO siden januar...

kan jeg regne med å få igjen noe særlig på skatten til sommeren igjen? Jeg aner ikke hvordan slikt regnes ut i det hele tatt. De gangene jeg har snakket med ligningskontoret om dette, har jeg bare fått et vagt og forvirrende svar om at jeg vil lignes litt annerledes, og at det "sikkert" vil gå omtrent opp i opp.

Noen som vet noe annet der ute?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79210-ang-skatt-til-enefors%C3%B8rger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som før gjorde at mange enslige forsørgere fikk restskatt, var bidraget, som det ikke ble trukket skatt av. Dersom du blir trukket 30% også av bidrag, vil jeg tro du du betaler nok skatt. Har jo ingen tall og holde meg til da, men en overgangsstønad er vel ikke noe større enn en minstepensjon?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...