Gå til innhold

apetittvekkende brødmat

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg?Jeg kan ikke fordra brødmat, er lei av alt pålegg og har aldri likt brød.

Jeg er periodespiser-jeg spiser 1-2 pålegg hele tiden, får ikke ned noe annet.Etter en stund blir jeg selvfølgelig lei av det jeg har nispist en periode, og blir kvalm av å tenke på det...så når jeg et punkt der ingenting frister, det er umulig for meg å få ned noe som helst av det vonde brødet.

Sukk, kunne en bare spist middag hele tiden...

Er det noen som har tips til alternativer?Jeg trenger virkelig nye ideer, kan ikke gå her og sulte...

Jeg vil ikke spise sånne fine,usunne brødsorter, som petit pain, ostebriks, maistriangel, baguetter o.l., det må være noe med næring, men heller ikke sponplater.

Merk:Jeg er veldig kresen!!Jeg er lei av bla. dette:ost, smøreost, fårepølse, servelat, skinkepålegg, italienske/reke/kyllingsalater o.l.Salami, flykræsj og leverpostei er vemmelig, skjokoladepålegg og syltetøy er for kvalmt, peanøttsmør for tørt...

Noen som har ideer?Det ser bekmørkt ut nå...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79240-apetittvekkende-br%C3%B8dmat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag en god pastasalat som du har stående i kjøleskapet da? DET er godt, det...

Når jeg er skikkelig matlei, går det stort sett i slike rare ting som egentlig ikke er hverdagskost her...

Bagels (hjemmebakte), oliven, tomat/purreløksalat (med inspirasjon fra Bulgaria...), fetaost, alt mulig av rar hermetikk (bønnespirer og babymais, for eksempel). Stort sett MYE frukt. Av og til riskaker med urteost og masse grønt oppå.

Jeg kan være rar i matveien, jeg...

Gjest Rufsetufse

Hva med å bake hjemmebakt brød, med mye solsikkefrø og kanskje andre frø også i. Det har hjulpet meg, jeg er heller ikke særlig glad i brød.

En annen ting er at du kan gjøre brødeigen om til rundstykker og ha alle i fryseren. Når du skal spise så setter du inn ett par rundstykker i ovnen noen minutter før, og så får du ferskt brød hver gang. mmmmm, det har i hvertfall hjulpet meg.

......Pålegg, tja, hva med makrell i tomatsaus, sundt og godt (synes jeg da). Eller salami, med litt rå løk oppå "snadder"........

Ha en god kvelds :-)

Hva med å bake hjemmebakt brød, med mye solsikkefrø og kanskje andre frø også i. Det har hjulpet meg, jeg er heller ikke særlig glad i brød.

En annen ting er at du kan gjøre brødeigen om til rundstykker og ha alle i fryseren. Når du skal spise så setter du inn ett par rundstykker i ovnen noen minutter før, og så får du ferskt brød hver gang. mmmmm, det har i hvertfall hjulpet meg.

......Pålegg, tja, hva med makrell i tomatsaus, sundt og godt (synes jeg da). Eller salami, med litt rå løk oppå "snadder"........

Ha en god kvelds :-)

Flykræsj står på hatlista.

Hjemmebakt brød er jo noe av det beste som finnes. Klarer man ikke å spise det har man ikke fortjent mat mener nå jeg.

Spise det nystekt med masse smør - kanskje litt ost på men ikke nødvendig.

Nå husker jeg ikke hele hatlista ...... men noen forslag: fiskepudding , stekte pølser/falukorv , bryggesalat med morrpølse , spekeskinke , lakse/tunfiskpate , brie eller annen lignende ost.

Annonse

Bake brød selv har du fått tips om, men hva med å lage pålegg selv?

eggekrasj, sildesalat, Crabfishsalat osv...det er jo jam :)

Skal du ha reker, er det veldig godt med rå løk og majones på ;o)

Løk er også godt på rekesalat

Dkivet epplebiter/kokte poteter/tomater er også godt....

Hei, søs:-)

Hva med sånn Melbatoast, eller ulike typer knekkebrød? Eller sånne biter som er noe mellom knekkebrød og kjeks (husker ikke hva de heter...)

Eller du kan låne smørbrødgrillen til H. og B. (eller bruke vaffeljernet), og lage noen smørbrød som du kan fylle med eggerøre, ost, skinke e.l. (smeltet ost er du vel ikke lei av?)

Kanskje du får noen ider når du reiser til Marokko snart :-)

Ellers var det en god ide det noen skrev om pastasalater. Det er jummi!

Hei, søs:-)

Hva med sånn Melbatoast, eller ulike typer knekkebrød? Eller sånne biter som er noe mellom knekkebrød og kjeks (husker ikke hva de heter...)

Eller du kan låne smørbrødgrillen til H. og B. (eller bruke vaffeljernet), og lage noen smørbrød som du kan fylle med eggerøre, ost, skinke e.l. (smeltet ost er du vel ikke lei av?)

Kanskje du får noen ider når du reiser til Marokko snart :-)

Ellers var det en god ide det noen skrev om pastasalater. Det er jummi!

takk for tipsene:-)

Annonse

Lag en god pastasalat som du har stående i kjøleskapet da? DET er godt, det...

Når jeg er skikkelig matlei, går det stort sett i slike rare ting som egentlig ikke er hverdagskost her...

Bagels (hjemmebakte), oliven, tomat/purreløksalat (med inspirasjon fra Bulgaria...), fetaost, alt mulig av rar hermetikk (bønnespirer og babymais, for eksempel). Stort sett MYE frukt. Av og til riskaker med urteost og masse grønt oppå.

Jeg kan være rar i matveien, jeg...

takk for tipsene, alle sammen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...