Gå til innhold

Dårlig samvittighet for å være hjemme

Anbefalte innlegg

Gjest Arbeidstaker

Jeg måtte være hjemme med syke barn i dag, det er første gangen siden jeg fikk jobben for 3/4 år siden. Det passet selvfølgelig ekstremt dårlig for arbeidsgiver, og jeg lovde å jobbe ekstra senere på grunn av dette. Jeg får så dårlig samvittighet at det er idiotisk, tilogmed selv om sjefen ikke ble sur eller noe slikt.

Jeg går på jobben nesten uansett hvor syk jeg er, og stiller opp på ekstrajobbing så sant det er mulig å få det til. Mannen min mener jeg bør forandre innstilling til arbeidsplassen min, og heller benytte meg av sykemeldinger osv uten å mukke.

Er det kanskje bare en sånn kvinnfolkgreie at samvittigheten blir nattesvart for absolutt alt?

Fortsetter under...

Arbeidsgiverne vet at har man barn så er sykdom noe man må regne med. Det er bare sånn det er.

Men jeg skjønner deg og din dårlige samvittighet. Jeg var ikke akkurat plaget med det, selv besatte jeg minst halvannen stilling da jeg jobbet i fast stilling, men det er klart at det fikk noen ringvirkninger hvis jeg var hjemme med barn. Men min jobb gjorde at jeg kunne ha backup løsninger i forhold til de folkene jeg hadde ansvaret for, samt at jeg var tilgjengelig for folk på mail og icq - og gjorde mye arbeid hjemmefra.

Jeg vet ikke hvilket arbeid du har, men ofte tror jeg en bekymrer seg mer enn hva som er nødvendig. At du har syke barn er ikke din feil, og blir dem syke så har du ikke reelle valg. Du eller din mann MÅ være hjemme, og det er virkeligheten arbeidsgiveren må forholde seg til. Det gjør de også som regel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...