Gå til innhold

God form for humor:-)

Anbefalte innlegg

Han har fleipa med ting som angår meg også...

Javel, men da var det kanskje en hel gruppe mennesker han harselerte med? Det blir noe annet enn å gå til angrep på enkeltpersoner. Elle?

Nå har de fleste han har harselest med solgt seg selv offentlig flere ganger med bla. intervju i div. ukeblader tv osv

Da får de også tåle en spøk

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

27

• Carlina

6

• SierDuDet

5

• nalle noll

5

Han harsellerer med folk som ukentlig stiller i se og hør med familien sin for å få sympati og raske til seg lettjente stemmer - som bruker både sykdommer, dødsfall og familie for alt det er verd.

Jeg synes ærlig talt ikke synd på dem - dette bør de tåle.

Det er dessverre ikke bare de det går utover, isåfall hadde jeg vært litt nærmere i å værra enig.

Jeg husker Kong Harald gråt i farens begravelse. Hadde det skjedd idag kunne det godt ha vært et tema for Jespersen: "Folkens, hva skal vi med en konge som griner for at faren er dau?!" Jeg hører det for meg. Hadde det vært morsomt? Det er det sikkert mange som hadde ment. "Såpass får han tåle, han er et voksent menneske, en offentlig person," etc etc. Resultatet er at mange, det er bare å se på svara her, går rundt og ler av enkelte, fordi vedkommende har vært så dum å vise svakhet...

Og så det med at de fortjener det... Jeg synes det er en hevngjerrig og smålig måte å tenke på, som jeg har vondt for å godta.

Og hva er det egentlig OJ prøver å oppnå? Hvis han har en eller annen slags form for positiv tanke med humoren sin, så bommer han noe jævlig. Det er ikke morsomt å drite ut folk. Det er rå bølleoppførsel, og ikke noe annet enn det. Derfor bruker jeg eksempelet med å pisse på han, for det er på lionje med det han sjøl holder på med. Egentlig slepper han lett unna, for tross alt er det bare å vaske seg, og få på nytt tøy, så er han ferdig med det. Det er verre med de HAN kødder med. Mobberne glømmer fort faenskapet de har gjort, mens de som blir mobba ofte får merker for hele livet.

vi trenger flere Otto'r :)

Han er utrolig morsom. Bondevik er det som driter seg ut! Sleipen fortjente det han fikk.

hm...hva fikk han egentlig? søren fikk ikke det med meg :-D

Ja, det er jo bare så jævlig morsomt... Helt til det går utover deg sjøl.

Ja, det er jo bare så jævlig morsomt... Helt til det går utover deg sjøl.

Det er der jeg tror problemet ligger musikermann. Du hadde ikke tålt at noe slikt hadde gått utover deg. Jeg hadde helt klart tålt det og synes derfor at OJ sin form for humor er glimrende.

Det er dessverre ikke bare de det går utover, isåfall hadde jeg vært litt nærmere i å værra enig.

Jeg husker Kong Harald gråt i farens begravelse. Hadde det skjedd idag kunne det godt ha vært et tema for Jespersen: "Folkens, hva skal vi med en konge som griner for at faren er dau?!" Jeg hører det for meg. Hadde det vært morsomt? Det er det sikkert mange som hadde ment. "Såpass får han tåle, han er et voksent menneske, en offentlig person," etc etc. Resultatet er at mange, det er bare å se på svara her, går rundt og ler av enkelte, fordi vedkommende har vært så dum å vise svakhet...

Og så det med at de fortjener det... Jeg synes det er en hevngjerrig og smålig måte å tenke på, som jeg har vondt for å godta.

Og hva er det egentlig OJ prøver å oppnå? Hvis han har en eller annen slags form for positiv tanke med humoren sin, så bommer han noe jævlig. Det er ikke morsomt å drite ut folk. Det er rå bølleoppførsel, og ikke noe annet enn det. Derfor bruker jeg eksempelet med å pisse på han, for det er på lionje med det han sjøl holder på med. Egentlig slepper han lett unna, for tross alt er det bare å vaske seg, og få på nytt tøy, så er han ferdig med det. Det er verre med de HAN kødder med. Mobberne glømmer fort faenskapet de har gjort, mens de som blir mobba ofte får merker for hele livet.

Mener du at komikere skal frede Bondevik fordi han har vært syk? Jeg mener, her snakker vi om en fyr som solgte seg selv og moren sin til Se og Hør mot penger og sympatistemmer?

Politikere og kjediser bruker selv media for alt det er verd - de kan ikke forlange sensur prompte - hvis vinklingen er feil som følge av at de selv ikke har regien.

Dessuten - denne ytringen kom i et humorprogram. Det var ikke ytringer som ble opplest og vedtatt som sannheter på Nyhetene.

Annonse

Gjest klamydia

Det er der jeg tror problemet ligger musikermann. Du hadde ikke tålt at noe slikt hadde gått utover deg. Jeg hadde helt klart tålt det og synes derfor at OJ sin form for humor er glimrende.

Ja det har noe med hvor hårsår man er sjøl, uten tvil!!!

Gjest Hydra 1

Nei, det hadde ikkje vore morosamt.

At ein komiker sender verbale slengspark til statsministrar og andre maktfolk, eller folk som frivillig oppsøker rampelyset derimot, det kan vere morosamt. Det er uansett heilt nødvendig, uavhengig av om det tiltalar absolutt alles humoristiske sans.

Bondevik bruker sin eigen sjukdom for alt den er verd og nemner den i dei underlegaste samanhengar der han aner stemmepotensiale. Når han då attpåtil dreg med seg S&H-fotografar til grava til mor si, må det vere lov å tulle ganske grovt med han.

Vi kan sikkert vera samde om at Jespersen ikkje er særleg morosam. På den andre sida vil eg for min del applaudere alt som går ut over Bondevik, sjikane og eggkasting inklusive. Den jækelen fortener alt vondt han kan få.

At han rykker ut og får stoppa

eit TV-program har dessutan sine prinsipielt betenkelige sider. Same faen kva Valebrokk personleg måtte meine, burde han ha rykt ut og bede statsministeren halde seg til helvete vekk frå redaksjonen hans.

Det skal ikkje vera slik at ein politikarkødd skal få bestemme kva media skal bera til torgs.

Jeg er ikke for at folk skal få sleppe unna med all mulig slags dumhet. Men det må jo altså værra en viss form for balanse, og det å sjikanere folk for hva de mener, det hører ikke noe sted hjemme. Var det ikke gamle Rousseau eller noen som sa: Jeg er djupt og inderlig uenig med deg, men vil kjempe til døden for din rett til å si det du mener? Er det ikke det som er kjernen i en demokratisk tankegang?

Uansett så er det å værra morsom på bekostning av andres personlige problemer, lyter, svakheter, en lav og simpel form for humor. Ikke er det vanskelig heller, det er bare å si det som alle veit, men som de aller, aller fleste har vett og anstendighet nok til å holde for seg sjøl.

Vi sprenger stadig nye grenser nå for tida, og det er både på godt og vondt. Visse grenser hadde jeg helst sett at hadde fått lov til å stå, men jeg håper nå at ikke grensa for medfølelse og normal skikk og bruk ikke bare blir strekt, men kanskje blir helt borte.

Både Jespersen og Giertsen oppfører seg som prepubertale apekatter som er så desperate etter oppmerksomhet at de sier hva som helst. Synd de har sluppet opp for ordentlige replikker, og må ty til det gamle "jeg roper bæsj, spiser snørr og driter ut den svakeste i klassen om det gir meg oppmerksomhet"-trikset.

Jævla tapere.

Bra sagt!

Gjest QuePasta

Jeg er ikke for at folk skal få sleppe unna med all mulig slags dumhet. Men det må jo altså værra en viss form for balanse, og det å sjikanere folk for hva de mener, det hører ikke noe sted hjemme. Var det ikke gamle Rousseau eller noen som sa: Jeg er djupt og inderlig uenig med deg, men vil kjempe til døden for din rett til å si det du mener? Er det ikke det som er kjernen i en demokratisk tankegang?

Uansett så er det å værra morsom på bekostning av andres personlige problemer, lyter, svakheter, en lav og simpel form for humor. Ikke er det vanskelig heller, det er bare å si det som alle veit, men som de aller, aller fleste har vett og anstendighet nok til å holde for seg sjøl.

Vi sprenger stadig nye grenser nå for tida, og det er både på godt og vondt. Visse grenser hadde jeg helst sett at hadde fått lov til å stå, men jeg håper nå at ikke grensa for medfølelse og normal skikk og bruk ikke bare blir strekt, men kanskje blir helt borte.

Så dersom OJ mente det han sa 100% så hadde det vært ok? (Siden du kjemper for yttringsfriheten samtidig..)

Annonse

Selvfølgelig hadde jeg ikke tålt at andre tråkka på meg på områder som er veldig vonde og såre hos meg.

Du har sikkert også dine punkter.

En annen ting er at det har mye med åssen det gjørras. Det er fremdeles forskjell på å le med, og å le av.

Mener du at komikere skal frede Bondevik fordi han har vært syk? Jeg mener, her snakker vi om en fyr som solgte seg selv og moren sin til Se og Hør mot penger og sympatistemmer?

Politikere og kjediser bruker selv media for alt det er verd - de kan ikke forlange sensur prompte - hvis vinklingen er feil som følge av at de selv ikke har regien.

Dessuten - denne ytringen kom i et humorprogram. Det var ikke ytringer som ble opplest og vedtatt som sannheter på Nyhetene.

Okay, men så ta de for det de gjør da.

Definitivt.

Og jeg vet akkurat hva som skal være fokus neste gang jeg møter deg. Gjett om jeg skal ha det moro på din bekostning *knegg* :)

Men det hadde vært greit, for jeg ville følt at du lo MED meg:-) Dessuten er kanskje den saka litt annerledes?;-)

Selvfølgelig hadde jeg ikke tålt at andre tråkka på meg på områder som er veldig vonde og såre hos meg.

Du har sikkert også dine punkter.

En annen ting er at det har mye med åssen det gjørras. Det er fremdeles forskjell på å le med, og å le av.

Ut i fra ditt svar så høres du veldig hårsår ut. Jeg tåler at folk spøker og ironiserer over meg. Ingen problem. Jeg gidder da ikke å være selvhøytidelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...