Gå til innhold

Russerne gasser ihjel sine egne...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det ingen som la merke til hvor mange liv som faktisk ble reddet i den aksjonen? Mediene snakker kun om hvor mange liv som gikk tapt. Og hvorfor var det galt at kun to av de hundre gislene som døde var skutt. Hadde det vært noe bedre om 50 var skutt og 50 døde av gassen - eller at alle var skutt?

Det var ikke så veldig mange valg tilgjengelig for noen i de situasjonen og jeg mener at en redningsprosent på ca 75% må anses å være bra.

mener

#systematisk avretting?#

Det hadde de da ikke begynt med! jeg er ikke mann!

Russerene har begynt for lenge siden, men det er ikke de du snakker om?!?!

Gisseltakerene hadde skutt to stykker og de sa klart i fra at om morgenen ville de ta liv etter liv.

Russerene forsøkte å forhandle med gisseltakerene - men dette var så amatørmessig opplegg at gisseltakerene satt og kranglet på tv... Den ene sa at medisiner burde få komme inn i bygget mens den andre sa at overhodet ingenting skulle inn i teateret.

Jeg har ikke satt meg inn i krigen i tsjetsjenia, men etter dette skjønner jeg at det ikke er satt nok lys på problemet. Men disse gisseltakerene fikk jo ikke engang sympati hos sine egne... de ble omtalt som en gjeng med gangstere som bare drev kriminell virksomhet.

De kunne ikke forhandle med dem og da er det ikke så mye å gjøre...

mener

Annonse

Forhandling var ikke noe alternativ du kom med. Hvorfor ikke?

Fordi:

1. Terroristene stilte krav som de ikke kunne oppfylle.

2. Begynner man å gi etter for utpressing i gissel-situasjoner, så vil det meget raskt komme andre som gjentar prosessen for å oppnå sine mål.

Bombingen av Tyskland var såvisst terror. Feks. Dresden ble jo helt ødelagt. Det er heller ingen hemmelighet at man bombet landsbyer og kommunikasjonslinjer i Tyskland uten noe militær grunn.

Og bombingen av London var terror. Selvfølgelig. Og brenningen av Finnmark.

Bomber vil aldri treffe bare der de "skal". Bomber er laget for å ødelegge og drepe.

Krig ER terror. Krig bekjemper ikke terror.

Hva bekjemper terror da?

Mvh

Det er vi nok ikke enige i.

Avgjørelsen om å aksjonere reddet sansynligvis mange hundre liv.

Det kaller ikke jeg å "drite på draget".

Mvh

Avgjørelsen om å aksjonere var helt på sin plass, det tror jeg vi kan være enig om, men når jeg sier å drite på draget, så mener jeg at Putin mest sannsynlig ikke var klar over den tragiske utgangen som resultatet til slutt og sist fikk.

Avgjørelsen om å aksjonere var helt på sin plass, det tror jeg vi kan være enig om, men når jeg sier å drite på draget, så mener jeg at Putin mest sannsynlig ikke var klar over den tragiske utgangen som resultatet til slutt og sist fikk.

Jeg tror de kjente til risikoen, og veide den opp mot andre alternativer.

Og jeg tror de ville gjort det samme igjen, selv nå som de kjenner resultatet.

For alternativene var få - og enda verre.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...