Gå til innhold

FU: Drikker du mye brus?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, ikke nå lenger. Bare et glass veldig sjelden...

Pass deg for den der Pepsien! Jeg drakk like mye i den tida jeg gikk gravid med ene ungen, var helt avhengig og ble irritabel om jeg ikke fikk dosen min. Resultatet var så slitt emalje på tennene at jeg ikke fikk drikke verken brus, juice eller saft på veldig lang tid etterpå.

Det er IKKE verdt det!

Annonse

Iallefall sjelden jeg kjøper brus til "eget" bruk, det er for det meste mannen i huset som drar hjem disse 4-pakiningene med Cola...

Syns egentlig det er et totalt unyttig næringsmiddel... :-)

Blir "rar" i magen av sukkerfribrusen, får pels på tenna av den vanlige...

Holder meg til vann og farris, kaffe og te, øl og vin...:-)

1,5 liter hver dag? er du klar over hva brus gjør med tennene dine, de etser dem ned! Snart har du ikke mange igjen. Jeg drikker stort sett bare brus i helgene, prøver å begrense det litt fordi jeg er glad i tennene mine, men jeg er ikke hysterisk, har jeg lyst på cola på en tirsdag så drikker jeg cola på en tirsdag.

Gjest Miss Saigon

Drikker i perioder 3 liter Sprite i uka. Andre perioder går det knapt 1 1\2 liter sprite i uka. Men jeg holder meg til Sprite.

Cola ødelegger tennene og man blir avhengig av det. I tillegg er det rustfjerner og alt mulig annet rart som den kan brukes til.

Det skal sies at det er andre ting som også ikke er bra. Ketchup f.eks kan brukes til å gjøre metall blankt.

Annonse

Drikker i perioder 3 liter Sprite i uka. Andre perioder går det knapt 1 1\2 liter sprite i uka. Men jeg holder meg til Sprite.

Cola ødelegger tennene og man blir avhengig av det. I tillegg er det rustfjerner og alt mulig annet rart som den kan brukes til.

Det skal sies at det er andre ting som også ikke er bra. Ketchup f.eks kan brukes til å gjøre metall blankt.

Sprite ødelegger dessverre tennene i akkurat like stor grad som Cola gjør det. Det er sukkeret og syrene i brusen som etser ned emaljen, ikke Cola-essensen.

Men med ditt lille forbruk kan du jo ta det helt med ro, det er verre med oss andre, antakelig! :)

Nei, nesten bare farris!

(Er _det_ farlig? Kanskje litt mye salt, men... det må da være bedre enn søt brus? *håpe*)

:)

Farris er bra, det, fin balanse av salter og andre mineraler. Kullsyren har ikke noe å si for kroppen annet enn at man kan få en noget oppblåst mage :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...