Gå til innhold

Føler meg så ubrukelig

Anbefalte innlegg

Gjest Deppadumma

Kom akkuratt hjem fra den ørtende kjøretimen min, fikser ikke det der altså. Jeg har kjørt siden mai og har ennå ikke klart det. Selv om jeg ikke hadde kjørt noe før jeg begynte med å ta timer, og selv om jeg ikke kjørte noe i sommerferien og nå på en 3 ukers periode(p.g.a ferie) syntest de fleste at det har tatt lang tid. Kjørelæreren min er helt oppgitt over meg, hun sier hun ikke helt kan sette fingeren på hva som er galt og jeg vet ikke helt selv eller. Blir bare så nervøs at jeg ikke klarer å kartlegge situasjonen, det hjelper ikke akkuratt at kjørelæreren min maser hele tiden eller. Vennina mi som aldri har hatt en kjøretime før idag er sikkert mye flinkere enn meg, men så har hun jo kjørt bil med foreldrene sine fra hun var temmelig lita også da.

Prøver å fokusere på andre ting jeg er flink i, som foreksempel å spille fiolin, tegne, male og synge. Er også ganske flink på skolen i teoretiske fag, er ikke noen matematisk person akkuratt men er faktisk flinkere enn ho kjøredyktige vennina mi.

Så trodde egentlig jeg skulle greie teoriprøva da, men da fikk jeg meg nok en knekk. Må ha en slags sperre når det gjelder trafikksituasjoner tror jeg, hadde nok ikke lest all verden heller men.

Saken er altså at jeg føler meg så utrolig dum og klønete. Klønete kan jeg i for seg godta, men ikke å vere dum! Kjørelæreren min sier at man kjører etter sin personlighet, og jeg kjører surrete. Hun må tro jeg er helt tilbakestående og det er også sånn jeg føler meg nå. Kjempeflaut å si til klassen min at jeg må ha enda en kjøretime før jeg kan ta langkjøring og oppkjøring. Er ferdig med det andre obligatoriske.

I tilleg savner jeg så en gutt jeg traff på ferie at jeg tror jeg dør, ringte til han i går og han sa han skulle svare på en mail jeg skrev til han så fort som mulig men har fortsatt ikke fått noe tilbake. Det er det jeg sier...jeg er ubrukelig!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79329-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-ubrukelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såda, alle føler det slik i blant. Fortsett å fokuser på det du er flink til, ingen kan være flink til alt. En venn av meg måtte ha 54 kjøretimer før han kunne kjøre opp, om det kan være noen trøst. Blås i hva de andre i klassen din sier, halvparten av dem som har kjørt opp har sikkert strøket en gang eller to også.

Uff da !

Du har det ikke lett med den kjørelæreren din.

Jeg hadde samme problemet som deg da jeg kjørte opp.

Læreren min var høymælt og hissig, plutselig kunne han rope ut "hva er det du gjør" eller lignede, med det resultatet at jeg nesten hoppet i taket. Jeg ble bare mer og mer nervøs for hver gang jeg hadde time med han.

Til slutt klarte jeg ikke mere , og forlangte å få en ny lærer.

Med den nye rolige læreren gikk alt så mye bedre, og framgangen var stor, og jeg fikk mitt førerkort.

Kanskje du skal prøve det samme !

Det er jo forståelig at man er redd og nervøs for den øvrige trafikken, men nervøs og redd for læreren hører ikke hjemme under noen kjøreopplæring.

Du må ikke være så hard mot deg selv. Legg skylda på læreren når klassen spør, og fortell i det vide og brede hvor vanskelig hun er.

Vi er mange som har brukt lang tid på å få førerkortet.Når du har fått ditt førerkort i hånda, så har dine venner nok mistet innteressen for hvor lang tid du har brukt.

Du er ikke dum, du har bare vært uheldig med læreren din.

Jeg tror du kan lære deg hva som helst. Noe tar tid, mens andre ting går fort å lære.

Det er din lærer som får deg til å føle deg dum og ubrukelig ikke sant !

Dermed er det læreren som er ditt problem, ikke sant !

Hva syns du om lærere som får sine elever til å føle seg dumme ? Er det slik en lærer skal være ? Jeg tror ikke noen av dine venner hadde likt å ha denne læreren.

Nei, forlang en ny lærer hos den som er sjef på kjøreskolen.

Fortell at læreren gjør deg nervøs, og at du føler at du ikke får den undervisninga du har betalt for. Samt at læreren skaper unødige problemer for deg.

og husk, det er ikke du som er problemet !

Du kan jo også prøve å snakke med en voksen bileier i ditt nærmiljø, og spørre om du ikke kan få hjelp til å øvekjøre litt .

Du er smart som tørr og ta opp dette, og du er ikke den eneste som opplever dette.

Men det er ikke så mange som snakker om sine kjøreproblemer, siden de er redd for at venner og bekjennte skal tro at de er dumme. Det er nok derfor du ikke hører så mye om det.

Slike ting tørr de fleste å ta opp når de er blitt eldre, og det er mange år siden opplevelsen.

Du er flott og unik !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...