Gå til innhold

FU: Hva betyr katten din for deg?

Anbefalte innlegg

Gjest Samarina

Jeg ser på katten som datteren min. Vi kan ligge flere timer å småkose og "prate" hver dag. Tror jeg har arvet kattegalskapen min etter min far. Han er omtrent like gal og må kose med en katt av og til for å overleve (min mor er alergisk så han låner datteren min av og til)

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79370-fu-hva-betyr-katten-din-for-deg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madison

Katten min er høyt verdsatt! Han blir vel like dullet med som ungene, hvis ikke mer. Jeg iler til dyrlegen for det minste når det gjelder han, og da han hadde kattepest satt jeg på kontoret til dyrlegen og gråt som et lite barn. Deretter da han var så syk at han ikke kunne hverken spise eller gå på do, matet jeg han med skje og vasket han med kluter! I flere uker!

Akk ja, jeg er visst enormt glad i katten min! Jeg tror det er gjensidig...

Kattedyret mitt ser du her:

http://www.doktoronline.no/homepage/monsina/

Etter at jeg ble mor på ordentlig har nok forelskelsen kjølnet noe...

Men jeg er jo glad i katten! Jeg savner den når den ikke kommer hjem av og til, og følger nøye med den både når det gjelder mat og helse.

Den er en god venn, som er med meg på tur (!), følger meg rundt i hagen og inne i huset.

Dessuten "passer" den på ungene, katten er aldri langt unna når de er ute.

Dessuten så prater vi - og den er alltid HELT enig med meg...

Nå er jo denne pusen et særdeles vellykket eksemplar, den har aldri tissa inne, og oppfører seg i henhold til min standard for katteoppførsel... Flink jeger også, hun er en sterilisert karrierekatt :-)

Annonse

Katten betyr mye for meg og ungene, ikke fullt så mye for gubben (vil kanskje ikke innrømme det?). Vi har vaksinert henne mot bl. a. kattepest og andre uhumskheter. Jeg kunne godt tenke meg kattunger på henne og beholde en selv, men da satte gubben foten ned, så det blir nok snart til dyrlegen for å sterilisere henne.

Jeg er glad i katta mi selv om ungene mine nok betyr aller mest for meg ;o)

Katta mi er 1 år gammel og fikk seks kattunger i sommer. Gjett om jeg var stolt da jeg klarte å gi bort allesammen til snille mennesker (attpåtil fire familier som stod på venteliste!) :o)

For en mnd. siden ble Ronja Røverkatte sterilisert. Jeg var kjempebekymra da hun var skikkelig dårlig i tre-fire dager etter operasjonen. Tilslutt mata jeg henne med vann i en engangssprøyte...Gubben synes visst det var litt vel drøyt da, men...

Ronja er veloppdragen og biter _aldri_ (selv om vi har en toåring i hus!)

Siden jeg er en frysepinn koser jeg meg skikkelig i sofaen om kvelden, med katta malende i fanget :o)

Svigermor (som er livredd katter) sier: "I mitt neste liv skal jeg bli katta til togli!" *S*

Kattedyret mitt ser du her:

http://www.doktoronline.no/homepage/monsina/

Etter at jeg ble mor på ordentlig har nok forelskelsen kjølnet noe...

Men jeg er jo glad i katten! Jeg savner den når den ikke kommer hjem av og til, og følger nøye med den både når det gjelder mat og helse.

Den er en god venn, som er med meg på tur (!), følger meg rundt i hagen og inne i huset.

Dessuten "passer" den på ungene, katten er aldri langt unna når de er ute.

Dessuten så prater vi - og den er alltid HELT enig med meg...

Nå er jo denne pusen et særdeles vellykket eksemplar, den har aldri tissa inne, og oppfører seg i henhold til min standard for katteoppførsel... Flink jeger også, hun er en sterilisert karrierekatt :-)

*gisp!* sa jeg da jeg klikket på linken din og DEN katta dukket opp!:-) Det var virkelig et fabelaktig eksemplar av arten, monsina! Jeg bare ELSKER den fargen (tricolor)!

Visste du forresten at den er kjønnsbestemt hos katter? Det fødes kun hunnkatter med fargekombinasjonen rødt, hvitt og svart sammen.

Min gamle katt hadde de fargene og var semi-langhår. Bunnfargen hennes var imidlertid rustbrunrød (i motsetning til din, hvis bunnfarge ser hvit ut pga den mektige pelskragen). Hun het Gizmo, og var litt av en særing! :-) Ingen andre enn jeg kunne klappe henne, da satte hun tenner og klør i dem.

Han er godgutten i huset ja! Og sjef også! Er et litt dårlig bilde av ham øverst her:

http://www.doktoronline.no/homepage/cavatina/

Han begynner dessverre å dra på åra, tolv og et halvt år er han blitt. Foreløpig er han sprek, men jeg tenker med gru på den dagen han ikke er her mer. Jeg har tross alt fostret ham opp selv fra han var 14 dager gammel da mora var drit lei ham. Delte "foreldreansvaret" med en hankatt det første året (jeg stod for kost og losji, hankatten tok seg av vask og annet stell av den lille).

Jo, han betyr mye for meg.

Betyr og betyr...

Jeg liker kattunger, så i januar vært år så går jeg til annskafelse av en katt.

Jeg liker ikke store katter og må derfor kvitte med med den innen ett år.

Så hva den betyr? Tja... Fin å leke med når den er liten og kosete, og en jævla god erstatning til julekalkunen når vi nærmer oss nyttår og katteutskiftning.

Katten min betyr mye!

Hun kom inn i livet mitt i juni i fjor.

Da flyttet hun inn og adopterte meg og resten av familien.

De som eide henne hadde fått seg kattunge, og da fant hun seg et nytt sted å bo!

Stilig, synes, jeg. Vi har overtatt henne offisielt, også da.

Hver morgen, når hun kommer inn etter nattens jakt,(Hun vil selv være ute, hun må ikke) koser vi oss på et varmt badegulv, da "forteller" hun om alt, med sin spesielle mjauing. Hun er så god!

Annonse

Betyr og betyr...

Jeg liker kattunger, så i januar vært år så går jeg til annskafelse av en katt.

Jeg liker ikke store katter og må derfor kvitte med med den innen ett år.

Så hva den betyr? Tja... Fin å leke med når den er liten og kosete, og en jævla god erstatning til julekalkunen når vi nærmer oss nyttår og katteutskiftning.

Så fæl du er!

Kan`ke sammenlignes med kalkun, da!!!

Katten vår ble påkjørt og drept i dag - og vi, særlig barna, sørger over den.

For eget vedkommende var jeg mest interessert i den som musefanger (vi bor på bygda), da jeg ikke er et "kattemenneske". For barna var det selvsagt annerledes. Heldigvis har vi hund - så det blir ikke helt tomt etter den. Vi skaffer oss neppe katt igjen - i hvertfall ikke før til våren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...