Gå til innhold

Avinstallere windows 98

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ved et par anledninger slettet kun Windows-mappen fra DOS (med oppstartsdiskett), og deretter installert Windows over. Da får du en ren installasjon, men du må installere alle programmer og sånt på nytt igjen. Vær også obs på at enkelte mailprogrammer lagrer mailen i en underkatalog av Windows-mappen - eksporter mailen og adresseboken din til en fil på et "trygt" sted på harddisken først, og forsikre deg forøvrig om at du ikke har noe annet personlig lagret i Windows-katalogen.

Det er selvsagt ikke å anbefale å gjøre dette uten å ta backup av det du vil ta vare på. Jeg vil i grunn ikke anbefale å ikke ta backup uansett hva du skal gjøre :) Har du muligheten til å lagre alt du vil ta vare på et annet sted, og så formatere harddisken, så er det det aller beste.

Det er vel ikke det mest anbefalte.

Du BØR få tatt backup ved hjelp av cdbrenner eller en annen hardisk, for så å formatere og reinstallere, for å få det mest mulig stabilt. I så fall kan det være lurt å partisjonere (dele opp) hardisken, slik at du neste gang du har et slik problem kan lagre det du vil ta vare på (mailer, favoritter, regnskap, tekstfiler, bilder, video, lyd, ev. spille-saves, installasjonsprogrammer etc) på den partisjonen windows ikke ligger på.

Men sånn uten formatering ..Du kan jukse det til ved å legge alt du vil ta vare på utenfor windowskatalogen.

(legg det rett på c: eller i en mappe du lager på c:)

Så sletter du C:\windows (i DOS)

Programmer du har installert må installeres på nytt.

Det kan virke som filen du sliter med kommer av et program du har installert. Du kan ta vare på alt du mener du trenger av bilder, lyder, spille-saves etc fra c:\program filer også, for så å slette også denne mappen før du reinstallerer windows.

Det vil være en fordel å starte med oppstartsdiskett før du reinstallerer windows.

Gjest meg igjen

Jeg har ved et par anledninger slettet kun Windows-mappen fra DOS (med oppstartsdiskett), og deretter installert Windows over. Da får du en ren installasjon, men du må installere alle programmer og sånt på nytt igjen. Vær også obs på at enkelte mailprogrammer lagrer mailen i en underkatalog av Windows-mappen - eksporter mailen og adresseboken din til en fil på et "trygt" sted på harddisken først, og forsikre deg forøvrig om at du ikke har noe annet personlig lagret i Windows-katalogen.

Det er selvsagt ikke å anbefale å gjøre dette uten å ta backup av det du vil ta vare på. Jeg vil i grunn ikke anbefale å ikke ta backup uansett hva du skal gjøre :) Har du muligheten til å lagre alt du vil ta vare på et annet sted, og så formatere harddisken, så er det det aller beste.

HVor er f.eks et annet sted

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...