Gå til innhold

Varme brownies i microen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det beste er vel å varme den når den er tint, ca 20 sek er mer enn nok. Tin den på kjøkkenbenken eller bruk tinefunksjonen på microbølgeovnen. Hvis du ikke gjør det blir den jo "stekt".

Jeg har ikke tinefunksjon, kanskje det er det som er problemet...

Takk for svar!

*putte brownies forsiktig inn i microen*

*nervøs*

Jeg har ikke tinefunksjon, kanskje det er det som er problemet...

Takk for svar!

*putte brownies forsiktig inn i microen*

*nervøs*

Du vet, dette må planlegges. En halvtime-times tid _før_ du har lyst på brownies tar du dem ut av fryseren slik at når du så får lyst på dem er de klare til å varmes i microbølgeovnen. Men brownies holder seg utrolig lenge, bare ha dem i kjøleskapet så kan de ligge der i ukevis og bli like gode som nystekte etter noen sekunder i microen. :-)

Du vet, dette må planlegges. En halvtime-times tid _før_ du har lyst på brownies tar du dem ut av fryseren slik at når du så får lyst på dem er de klare til å varmes i microbølgeovnen. Men brownies holder seg utrolig lenge, bare ha dem i kjøleskapet så kan de ligge der i ukevis og bli like gode som nystekte etter noen sekunder i microen. :-)

Men jeg skulle liksom prøve å ikke spise så mye da...

Når man bor helt alene og har en hel langpanne med brownies nytter det ikke å ha dem lett tilgjengelig i kjøleskapet :-)

Men jeg skulle liksom prøve å ikke spise så mye da...

Når man bor helt alene og har en hel langpanne med brownies nytter det ikke å ha dem lett tilgjengelig i kjøleskapet :-)

Nåja, jeg kunne sikkert helt fint spist en langpanne brownies på rimelig kort tid, skjønt jeg og samboeren bruker vel minst to uker på en kake selv om vi spiser en bit (nesten) hver dag. Det er litt kjedelig å bo alene med tanke på mat, ingen som roser deg når du lager noe godt, og alt du kjøper er beregnet på mer enn én. Da jeg bodde alene frøs jeg ned porsjoner av gryteretter, spaghettisaus o.l. jeg nekter å leve på grandiosa og boksemat bare fordi jeg bor alene.

Annonse

Nåja, jeg kunne sikkert helt fint spist en langpanne brownies på rimelig kort tid, skjønt jeg og samboeren bruker vel minst to uker på en kake selv om vi spiser en bit (nesten) hver dag. Det er litt kjedelig å bo alene med tanke på mat, ingen som roser deg når du lager noe godt, og alt du kjøper er beregnet på mer enn én. Da jeg bodde alene frøs jeg ned porsjoner av gryteretter, spaghettisaus o.l. jeg nekter å leve på grandiosa og boksemat bare fordi jeg bor alene.

Jeg er flink til å lage middag jeg også, lager fire porsjoner og fryser ned tre. Men jeg husker aldri å ta dem opp av fryseren til tining, dermed er de aldri tint når jeg skal lage middag. Da blir det noe kjapt isteden, som vårruller eller grandis.

Det som er kjedelig med å bo alene er det med grønnsaker. Man kan ikke bruke en hel løk i middag til en person, og det er heller ikke bra å la en halv løk ligge i kjøleskapet.

*løpe til fryseren og ta opp frossen kyllinggryte fra forrige uke*

*stolt*

Lurer på om det var sånne jeg varmet da det røk, og de ble delvis forkullet. Microen skulle stå på laveste trinn, 350W, leste jeg på pakken etterpå.......

Takker!

Mamma sa forresten at det er lurt å ha et glass vann inni microen når man varmer "tørre" ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...