Gå til innhold

Lykken er å være tynn?

Anbefalte innlegg

Har tenkt på noe som jeg håper at noen av dere kan svare meg på...

Hvordan tror dere livet vil bli når/hvis dere blir så tynne som dere ønsker å bli?

Hvorfor er "lykken" å være tynn?

For det er jo det vi kjemper for, ikke sant? Det gjør ihvertfall jeg. Ønsker å være tynn, pen og ha en flott kropp. Jeg streber mot et mål, jeg vet at aldri jeg kommer til å oppnå. Jeg kommer aldri til å bli fornøyd med kroppen min! Men alikavel så streber jeg mot mitt uoppnåelige mål... Ikke vet jeg hvorfor dette målet skulle gjøre meg så lykkelig heller. Egentlig ganske teit, eller hva? Dette var mine sprøe tanker!

Tenker på dere alle..... Lykke til videre!:)

Kjempeklem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7956-lykken-er-%C3%A5-v%C3%A6re-tynn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Emily!!!

Vetdu hva du oppnår ved å bli tynnere? Du oppnår et helvete, sykehus, jævlige tanker, leger, psykologer....

Hvorfor utsetter vi oss for dette? Jeg har vært ut og inn av sykehus, men ingen kunne hjelpe meg, fordi jeg ikke ville.. Friheten fra anorexien ligger i MINE hender, og det er jeg som må bestemme meg, og JEG som må kjempe for å komme meg ut av helvete...

Fakta er at ingen klær passer lenger.... Det er FLAUT...

Gå på barneavdelingen og kjøpe klær, der er de til og med for store,... Det er nå jeg forstår, at jeg ikke kommer til å bli fornøyd, hvis jeg ikke blir kvitt anorexien....

Hvorfor er det så ille å ha noen extra kilo???

Jeg synes det er fint når andre har det, dessuten er det mye bedre å klemme folk som er normale, en beinrangler...

Ja ja..... Masse surr!!

Lykke tl iallefall, jenta mi!!

Masse klemer til deg fra tippy

Kjære Emily!!!

Vetdu hva du oppnår ved å bli tynnere? Du oppnår et helvete, sykehus, jævlige tanker, leger, psykologer....

Hvorfor utsetter vi oss for dette? Jeg har vært ut og inn av sykehus, men ingen kunne hjelpe meg, fordi jeg ikke ville.. Friheten fra anorexien ligger i MINE hender, og det er jeg som må bestemme meg, og JEG som må kjempe for å komme meg ut av helvete...

Fakta er at ingen klær passer lenger.... Det er FLAUT...

Gå på barneavdelingen og kjøpe klær, der er de til og med for store,... Det er nå jeg forstår, at jeg ikke kommer til å bli fornøyd, hvis jeg ikke blir kvitt anorexien....

Hvorfor er det så ille å ha noen extra kilo???

Jeg synes det er fint når andre har det, dessuten er det mye bedre å klemme folk som er normale, en beinrangler...

Ja ja..... Masse surr!!

Lykke tl iallefall, jenta mi!!

Masse klemer til deg fra tippy

Helt enig med deg tippy. Skjønner så alt for godt hva du mener. Bortsett fra at jeg liker å kunne kjøpe klær på barneavdelinga.

klem fra

Jeg trur at hvis man trur lykken er å bli tynn, så føler man at man aldri blir tynn nok. At har man nådd et mål, så setter man nye, med enda lavere vekt.

Eller så blir man så veldig kroppsfiksert og får veldig anstrengt forhold til mat, men det er kasnkje det, anstrengt forhold til mat, som får man til å tru at lykka er å være tynn.

Eller..., kanskje hvis man når maålet, blir tynn, hvis man VIRKELIG føler man har nådd målet, hvilket mål skal man ha da.

Trur at når målet er å bli tynn, så er det det at vi mangler andre mål.

Trur at vi må forsøke å skape oss andre mål til å arbeide mot, enn det å bli tynne.

Prøve å ikke fokusere så mye på kroppen vår, være opptatte av andre ting

Ikke alltid så lett, men et mål å arbeide mot...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Jeg trur at hvis man trur lykken er å bli tynn, så føler man at man aldri blir tynn nok. At har man nådd et mål, så setter man nye, med enda lavere vekt.

Eller så blir man så veldig kroppsfiksert og får veldig anstrengt forhold til mat, men det er kasnkje det, anstrengt forhold til mat, som får man til å tru at lykka er å være tynn.

Eller..., kanskje hvis man når maålet, blir tynn, hvis man VIRKELIG føler man har nådd målet, hvilket mål skal man ha da.

Trur at når målet er å bli tynn, så er det det at vi mangler andre mål.

Trur at vi må forsøke å skape oss andre mål til å arbeide mot, enn det å bli tynne.

Prøve å ikke fokusere så mye på kroppen vår, være opptatte av andre ting

Ikke alltid så lett, men et mål å arbeide mot...

Kjære Vi20! Du får ned mange tanker rudt det å være tynn og mange vil nok kjenne seg igjen i dine tanker, tildels motsigende tanker og følelser som for mange oppleves som kaotiske og uforståelige, takk for innlegget ditt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...