Gå til innhold

Nei til sensur

Anbefalte innlegg

De var ikke i en diskusjon da Sør. Det er svært lite man ikke skal kunne tulle med som komiker.

At man ikke skal tåle litt humor i slike programmer er trist. OJ har da fleipet med mange som kunne ha reagert mye værre en Bondevik gjorde! men de vet hvilket program det er og at OJ er komikker.

Om man tuller om nesa til Karl Ivar eller sykdommen til Bondevik, hva er forskjellen?

Helt klart at offentlige og kjente personer må tåle litt mer en vanlige mann i gaten. De stikker seg frem og det er jobben dems. Hvorfor i allverden skal de være så hårsåre og selvhøytidlige i en slik sak?

Han skulle absolutt frem på tv for og vise at han hadde denne sykdommen og hvor bra det var at han gikk frem med den på tv. Stakkars modige Bondevik. Den sleipen

Her er jeg faktisk helt enig med deg, Taj.

Nå snør det nok i helvete :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/page/2/#findComment-415122
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

11

• avil

7

• Mr Kahn

7

• Taj Mahal

6

Mest aktive i denne tråden

Ja, Otto kunne sikkert gjort mye annerledes. Jeg tror mange av oss klør i fingrene etter å få være tekstforfatteren hans, innimellom skrekkblandet fryd og forargelse.

Men han er "bare" en komiker.

Jeg hisser meg opp over landets leder. Han er bare for sleip og selvrettferdig til at jeg holder det ut. Særlig med tanke på hvor mye undertrykkende makt partiet hans representerer.

Hei Avil,

Du skriver: "Jeg hisser meg opp over landets leder. Han er bare for sleip og selvrettferdig til at jeg holder det ut. Særlig med tanke på hvor mye undertrykkende makt partiet hans representerer."

Helt enig! Jeg tror få personer på DOL mistenker meg for å støtte KrF! *S*

Og derfor irriterer det meg at OJ nærmest gir KMB "poeng på et fat". Han lar jo KMB være martyr, og lar ham rettferdiggjøre seg fordi han nå kan si "se hvor slemme de er med meg"!

Det finnes så mye man kan virkelig angripe KMB for, og som han overhodet ikke kan forsvare seg mot.

===

Et annet aspekt er at selv om KMB er sleip, så behøver "vi" ikke "angripe" folk fordi de har psyk problemer, kreft eller urinveisinfeksjon.

Vi behøver ikke trekke offentlig debatt ned til nivået på VGs debattsider; istedet kan vi heller "angripe" KMB for å gjøre det! Men vi kan bare angripe ham for det så lenge vi ikke gjør det selv!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/page/2/#findComment-415131
Del på andre sider

Nå må du bestemme deg, da. Er det nivået på OJ's humor du ikke liker, eller er det det at han gjorde en taktisk blunder? Er forøvrig enig i det siste, men jeg er ikke enig i at man ikke skal ha lov til å harselere med slikt, så lenge vedkommende selv har brukt det på en "kommersiell" måte.

".............."

Hei Prozak,

Begge deler! :-)

Se svaret mitt til Avil nedenfor: "psyk problemer, kreft eller urinveisinfeksjon"

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/page/2/#findComment-415133
Del på andre sider

De var ikke i en diskusjon da Sør. Det er svært lite man ikke skal kunne tulle med som komiker.

At man ikke skal tåle litt humor i slike programmer er trist. OJ har da fleipet med mange som kunne ha reagert mye værre en Bondevik gjorde! men de vet hvilket program det er og at OJ er komikker.

Om man tuller om nesa til Karl Ivar eller sykdommen til Bondevik, hva er forskjellen?

Helt klart at offentlige og kjente personer må tåle litt mer en vanlige mann i gaten. De stikker seg frem og det er jobben dems. Hvorfor i allverden skal de være så hårsåre og selvhøytidlige i en slik sak?

Han skulle absolutt frem på tv for og vise at han hadde denne sykdommen og hvor bra det var at han gikk frem med den på tv. Stakkars modige Bondevik. Den sleipen

Hei,

At KMB er sleip er vi enige om.

Men, som du kan se, gjorde OJ en stor taktisk blunder, fordi han ga KMB en "vei ut" og ga ham muligheten til å snu bordet mot OJ! (Noe KMB, sleip som han er, selvsagt gjorde!)

OJ lot KMB skifte fokus vekk fra "krigen i Afghanistan", "KMBs egen mobbing av homofile", og 998 andre emner, og lot ham flytte media-fokus på "hvor slem OJ er"!

Taktisk brøler!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/page/2/#findComment-415145
Del på andre sider

Hei Avil,

Du skriver: "Jeg hisser meg opp over landets leder. Han er bare for sleip og selvrettferdig til at jeg holder det ut. Særlig med tanke på hvor mye undertrykkende makt partiet hans representerer."

Og derfor irriterer det meg at OJ nærmest gir KMB "poeng på et fat". Han lar jo KMB være martyr, og lar ham rettferdiggjøre seg fordi han nå kan si "se hvor slemme de er med meg"!

Det finnes så mye man kan virkelig angripe KMB for, og som han overhodet ikke kan forsvare seg mot.

===

Et annet aspekt er at selv om KMB er sleip, så behøver "vi" ikke "angripe" folk fordi de har psyk problemer, kreft eller urinveisinfeksjon.

Vi behøver ikke trekke offentlig debatt ned til nivået på VGs debattsider; istedet kan vi heller "angripe" KMB for å gjøre det! Men vi kan bare angripe ham for det så lenge vi ikke gjør det selv!

Med vennlig hilsen

Vi er tydligvis alle enige om KMB.

"Han lar jo KMB være martyr, og lar ham rettferdiggjøre seg fordi han nå kan si "se hvor slemme de er med meg"

Tja... jeg tror det her kan diskuteres. Vi ser jo trossalt hvor patetisk det blir når statsministeren går offentlig ut og angriper en person som ingen i dette landet - i hvertfall ikke de som klarer å tenke selv - tar seriøst.

OJ kommer nok bedre ut av det her enn det KMB gjør.

Og så har du jo de tre gutta som nå er på parti mot OJ: SvenO, Søviknes og Bondevik.

Jeg vet ikke helt hvor bra det er for Kjell Magne å bli satt i bås med disse to :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/page/2/#findComment-415146
Del på andre sider

Hei Avil,

===

Med vennlig hilsen

Folk som Statsministeren klarer å bli martyrer uansett om man serverer dem satire eller makrell i tomat.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/page/2/#findComment-415147
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Men, som du kan se, gjorde OJ en stor taktisk blunder, fordi han ga KMB en "vei ut" og ga ham muligheten til å snu bordet mot OJ! (Noe KMB, sleip som han er, selvsagt gjorde!)

OJ lot KMB skifte fokus vekk fra "krigen i Afghanistan", "KMBs egen mobbing av homofile", og 998 andre emner, og lot ham flytte media-fokus på "hvor slem OJ er"!

Taktisk brøler!

Med vennlig hilsen

Kanskje det hele er et spill? Oj er egentlig skap-KrF'er....? :-)

"..........."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/page/2/#findComment-415158
Del på andre sider

Hei,

Taktisk brøler!

Med vennlig hilsen

klipper fra det du skrev lenger oppe her:

#Jeg ser ikke OJ, men har lest noe av det han sa. Jeg synes det er greit at harsellering over en persons sykdom blir "tatt av plakaten". Det skulle aldri vært sent.

Og her er det irrelevant om en person er statsminister eller ei; statsministeren er en offentlig ansatt person, og har selvsagt rett til å ha slike detaljer i privatlivet privat, og uten harsellering.#

Dette og svaret du ga nå er meget motstridende!

Men bevares, man kan jo forandre mening underveis :) spesiellt siden du ikke har sett programmet selv *s*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/page/2/#findComment-415161
Del på andre sider

klipper fra det du skrev lenger oppe her:

#Jeg ser ikke OJ, men har lest noe av det han sa. Jeg synes det er greit at harsellering over en persons sykdom blir "tatt av plakaten". Det skulle aldri vært sent.

Og her er det irrelevant om en person er statsminister eller ei; statsministeren er en offentlig ansatt person, og har selvsagt rett til å ha slike detaljer i privatlivet privat, og uten harsellering.#

Dette og svaret du ga nå er meget motstridende!

Men bevares, man kan jo forandre mening underveis :) spesiellt siden du ikke har sett programmet selv *s*

Hei,

Nei, det er faktisk ikke motstridende.

Jeg synes OJ gjorde en taktisk brøler.

Jeg synes heller ikke at sykdommer skal brukes til å angripe offentlige personer.

Ingen motsetninger her.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/page/2/#findComment-415180
Del på andre sider

Annonse

Det kan vel også være at mange føler at begeret er fullt også og at det ikke er bare angrepet på KMB som gjorde utslaget.

Jeg har sansen for OJ, men av og til så går han over grensen, han burde vite å holde seg fint inne på den rette siden. Han tråkker litt over etter min mening.

Jeg tviler sterkt på om de som mener alt han står for synes alt hadde vært like morsomt om det var de det gikk utover. De som blir harselert med har ikke opplevd dette bare en gang, men kanskje ukentlig i forskjellige medier og situasjoner og da blir det ikke så veldig morsomt lenger.

Litt forståelse med de som blir utsatt for dette bør vi også ha. Selv om det skal være lov å spøke med det meste, så bør det også gå en grense ett sted.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/page/2/#findComment-415370
Del på andre sider

Hei,

Her blander du offentlig ytringsfrihet, og redaksjonell redigering.

Det er IKKE "tap av ytringsfrihet" hvis ikke Aftenbladet ikke vil trykke ditt leserinnlegg, eller hvis DOL sletter et innlegg, eller TV2 tar en komiker av plakaten.

Det ville vært "tap av ytringsfrihet" hvis Bondevik/regjeringen hadde nektet TV2 å sende programmet, osv, eller hadde arrestert OJ.

Det er opp til aviser/media hva de vil trykke/publisere, og hvis de nekter noe som ikke passer med deres redaksjonelle linje (eller folk klager på) er det ikke "tap av ytringsfrihet".

===

Jeg ser ikke OJ, men har lest noe av det han sa. Jeg synes det er greit at harsellering over en persons sykdom blir "tatt av plakaten". Det skulle aldri vært sent.

Og her er det irrelevant om en person er statsminister eller ei; statsministeren er en offentlig ansatt person, og har selvsagt rett til å ha slike detaljer i privatlivet privat, og uten harsellering.

Det er MER ENN NOK av annet man kan angripe Bondevik for; å forsøke og være "morsom" pga psykiske problemer osv er bak mål, eller selvmål.

Med vennlig hilsen

Her er det du som blandar korta. Om Valebrokk av eige tildriv hadde teke OJ av plakata, hadde det sjølvsagt vore greitt nok. Men når eit program blir slatta av sendeplanen avdi ein helvetes kjeltring av eit politikarkrapyl sutrar om at han har blitt støytt på mansjettane,er det sjølvsagt sensur og brot på ytringsfridomen.

Dersom Valebrokk hadde hatt ørlite mannsmot hadde han bede Bondevik om å ryke og reise.

-----

Dette har ingenting med å like eller mislike Jespersen å gjera. Eg for min del er ikkje

begeistra for han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79575-nei-til-sensur/page/2/#findComment-415383
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...