Gå til innhold

det burde vært regler for halloween

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke få sagt det nok: Halloween er en kjempedag MEN

det burde vært laget regler for det. Virker jo som ungene tror de får lov til å være utidige, og gjøre stygge ting for å få snop - da har de jo misforstått. Det blir ikke noe hyggelig når unger ikke oppfører seg pent. Det er jo kjent at i andre land er det ikke slik - det er derfor det er en kosedag for alle - men ikke her i landet...akkurat som voksne på julebord;(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79748-det-burde-v%C3%A6rt-regler-for-halloween/
Del på andre sider

Fortsetter under...

polly1365380357

Ja, det er jo akkurat det som er feil! I stedet for en familiefest, blir ungene sluppet ut - uten å ane hva som egentlig er forventet og hva de skal gjøre. Dette er faktisk en familiefest/feiring - og jeg synes at familier/venner/naboer bør slå seg sammen og feire - kle seg ut, brenne bål og fyre opp gresskarlyktene ute. Det er ingen grunn til at unger skal herje rundt uten mål og mening og gjøre ugagn og faenskap, bare fordi de TROR det er slik det skal være! De fleste steder i USA går dette helt problemfritt for seg, og er en av de største familiefestene i hele året!

Ja, det er jo akkurat det som er feil! I stedet for en familiefest, blir ungene sluppet ut - uten å ane hva som egentlig er forventet og hva de skal gjøre. Dette er faktisk en familiefest/feiring - og jeg synes at familier/venner/naboer bør slå seg sammen og feire - kle seg ut, brenne bål og fyre opp gresskarlyktene ute. Det er ingen grunn til at unger skal herje rundt uten mål og mening og gjøre ugagn og faenskap, bare fordi de TROR det er slik det skal være! De fleste steder i USA går dette helt problemfritt for seg, og er en av de største familiefestene i hele året!

og en tilføying. I usa bruker jo ungene å kle seg ut som søte figurer, disneyfigurer, katter, rødhette osv - og de voksne kler seg ut som fæle hekser, frankenstein, drakula osv - men de voksne går jo ikke på dører, de er på festen punktum. typisk for norge å etterligne litt, og at det er mange late foreldre. De jeg kjenner i usa der er alltid en voksne med ungene på trick or treat...og da blir det jo bedre og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...