Gå til innhold

Julegavetips - alle aldre!

Anbefalte innlegg

Gjest tante Bol

Det nærmer seg faretruende jul og med det disse vanskelige julegavekjøpene til ungdommene!

Siden jeg ikke har barn selv aner jeg ikke hva som er 'in'! Jeg har liten kontakt med barna (bor på hver vår kant av landet) og ikke all verdens med peng. Hadde egentlig bestemt meg for at 2002 skulle være en 'bok-jul'. Men aner ikke hvilke bøker som passer hvilke aldersgrupper.

Vanskeligst synes jeg det er med mine to fadderbarn som nå har rukket å bli hele 15 år! De er rake motsetninger, en er 'voksen' og bortskjemt, (nytter f.eks ikke kjøpe klær til ham da alt bare skal være i de dyreste merker) den andre mer tilbakeholden og 'ung' av seg. Begge er data-gutter da.... Men jeg er lei av å kjøpe kinobilletter, cd'er / datarekvisita, eller gavekort på slike butikker.

Tips til bøker eller andre ting til barn/ungdom mottas med stor takk! Hadde tenkt en pris på rundt 100 - 150 kr pr pers.

De jeg skal kjøpe til er: jenter 19, 18, 13, 10, 8, 7, 6 og 3 år og guttene er: 18, 15, 10, 6, 5, 1 år

Har også en del voksne søskenbarn jeg skal kjøpe til, noen fine tips her?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79798-julegavetips-alle-aldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

tips: når man er 11 - 18 er det gørrkjedelig å få bøker! Hvis man ikke ønsker seg en spesiell bok da.. men bøker jeg har fått av tanter osv. i den aldern der ligger på loftet!

Kjøp heller en kul lue eller hansker, et ordentlig skjeft eller en stilig boxer.

tips: når man er 11 - 18 er det gørrkjedelig å få bøker! Hvis man ikke ønsker seg en spesiell bok da.. men bøker jeg har fått av tanter osv. i den aldern der ligger på loftet!

Kjøp heller en kul lue eller hansker, et ordentlig skjeft eller en stilig boxer.

Må bare snike meg inn med en liten nyansering. Den aller beste gaven noen kunne gi meg da jeg var i alderen 11 - 18 år var - nettopp bøker. Å få bøker var det beste jeg visste. Tenk for ei glimrende romjul - ligge på sofaen og lese nye, gode bøker! Ingenting kan vel måle seg med det!

(Nå bør det vel tilføyes at jeg sannsynligvis går under kategorien "fossil" blant 11 - 18 åringer....men likevel...)

Annonse

Selv om du er lei av å kjøpe Cd`er og kinobilletter, er det ikke sikkert at barna/ungdommene er lei av å få det..

Hvis du skal kjøpe bøker, så må du være helt sikker på at mottageren er en som liker å lese.

Selv ønsket jeg meg alltid bøker, jeg leste bøker hele tiden i oppveksten. Men i dag er det mange som ikke leser.

Vi kan like det eller ikke, men sånn er det.

Jeg ville satset på kontantkort til de med mobil, og leker til de små.

Mye morsommere å vite at gaven blir vel mottatt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...