Gå til innhold

Jeg trenger vaskemaskinekspertise!

Anbefalte innlegg

Det var jo snakk om lofilter på vaskemaskiner her om dagen. Så jeg tenkte at det kanskje var på tide å tømme det på min ganske nye maskin. Sjekka bruksanvisningen, og der sto det at det var et rundt lokk som skulle skus av helt nede foran på maskina. Vel, jeg fant det runde lokket (ved siden av en slange) og skrudde opp. Og så fossa det vann ut! Ikke et fnugg med lo, bare vann.

Er det riktig da? Hvor ofte må det filteret tømmes? Litt upraktisk med klissvått badegulv etter hver klesvask liksom..

Jeg har en Siemens Siwamat XL 552.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79829-jeg-trenger-vaskemaskinekspertise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niks, det er ikke riktig. Det skjer bare dersom maskinen ikke er fullstendig tømt (for vann). Det skal den vitterlig være dersom du har kjørt et fullstendig vaskeprogram. Mystisk.

Uffda...det var ikke det jeg ville høre...men takk uansett!

Poenget med den slangen er at den benyttes til å tømme ut vannet som er i maskinen før man åpner pumpehuset/ lofilteret. Det står alltid litt vann igjen i maskinen mellom vaskene.

Da trenger du enten et sluk rett ved siden av, eller bare la vannet renne ut på gulvet eller å finne et lavt fat e.l. som du kan la vannet renne ut i.

Denne slangen bruker du også til å tømme maskinen dersom den skulle gå i stykker med maskin full av tøy og vann...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...