Gå til innhold

Hvorfor pusse tennene om kvelden?

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Myrull

Min samboer pusser tennene bare om morningen og ikke om kvelden. Jeg sier til han at det er om natten at skaden blir størst fordi om dagen så renser tennene flere ganger gjennom mat og drikke. Men han påstår at dag/kveld det har ingenting å si.

Jeg mener jeg har rett! Hva mener dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79851-hvorfor-pusse-tennene-om-kvelden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er du som har rett -skal man først bare pusse tennene en gang i døgnet så er kvelden tiden å gjøre det på. Om morgenen går det jo ikke lange tiden før man spiser etter tannpussen uansett. Det er om natten kroppen "rydder opp" og reparerer. Det samme gjelder for sminkefjerning og hudkremer -det er viktigst om natten.

Få ham til å pusse både morgen og kveld, du. Pluss tanntråd og fluorskylling om kvelden.

Han bør pusse om kvelden. Hva slags argument har han for at det er bedre om morgenen? Da skal han jo spise noen få timer etterpå.

Men vær forsiktig med å pusse tennene etter at du har drukket brus. Ellers fjerner du effektivt all emaljen.

Du har selvsagt rett. Om natten produserer vi ikke så mye spytt og bakteriene får god tid til å rotte seg sammen i tennene dine. To gange rom dagen er det beste, men hvis han insisterer på å bare pusse en gang er kvelden best. Skjønt, å gå rundt hele dagen med morra-ånde er vel ikke helt ideelt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...