Gå til innhold

NHD - misbruk av stilling?

Anbefalte innlegg

Når en representant/ansatt(?) for en "lokal-forening" for mental helse ønsker å innlede et sexuelt forhold til meg, er det da et misbruk av sin stilling, og er det egentlig lov? det var jeg som tok kontakt med vekommende fordi jeg ønsket informasjon om mental helse's forening i kommunen, men etter ca.4 mail begynte vedkommende å spørre om jeg ville ha sex med han... føler meg litt i villrede her... han bor bare noen mil unna meg også, og jeg er nå redd for å møte han på gaten. hva gjør jeg? fortvilet er bare forbokstaven på hva jeg er nå...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80037-nhd-misbruk-av-stilling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns helt klart mannen misbruker stillinga si.

Han burde ikke ha et slikt verv.

Du undertegner med "hatermegselv". - Håper det ikke har noe med tilbudet til denne mannen å gjøre. Du må ikke hate deg selv fordi en primitiv mannsperson kommer med sex- hentydninger i en mail. Det er ikke din skyld at han er en tosk (eg. mildt utrykk for hva jeg syns om denne mannen).

Hva gjør du? Du avslår tilbudet, og anmelder han hvis han plager deg mer. Du har jo mailene fra han som bevis på at ønsker sex med deg.

Gjest ikke undertegnet

Jeg har tro på at hvis en konsekvent rapporterer slike ting som dette, så skal det til slutt mer til før tvilsomme personer tør gjøre slike ting.

Ta kontakt med hovedorganisasjonen eller en leder du vet er høyere oppe enn denne personen.

Vedkommende har helt klart misbrukt sin stilling.

Hei,

Dette er helt klart misbruk av stillingen hans.

På hjemmesiden til Mental Helse fant jeg epost adressen til Hilde Holm:

hilde.holm@mentalhelse.no

Vær så snill å send de sleipe epostene du har fått fra denne mannen til henne (eller andre i MH). De kan ikke gjøre noe med denne mannen hvis de ikke vet hva han driver med. Og kanskje sender han også til andre.

Ingen er tjent med slik uproff oppførsel fra folk.

Og ikke vær redd for å treffe ham; bortsett fra at han sannsynligvis ikke vet hvordan du ser ut (og ikke ville gjenkjenne deg uansett), så er det IKKE du som har gjort noe "galt", men han.

Alt godt!

Med vennlig hilsen

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, dette er et klart misbruk av stillingen.

Du er sikkert ikke den eneste som har opplevd dette fra denne personen.

For din egen og andres skyld, vidresend mailene til den mailadresse "sør" oppgir i sitt svar. Mental Helse ønsker sterkt å rydde opp i dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...