Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre??

Anbefalte innlegg

Gjest lille nurk

Jeg har et problem som jeg håper at noen kan hjelpe meg med! I litt over et år nå har jeg hatt et veldig anstrengt forhold til mat. Det begynte med at jeg følte meg tjukk og ekkel når jeg spiste mye usunn mat. Snop, chips, is, hamburger osv. Så ble det bare verre og verre, sånn at jeg fikk dårlig samvittighet hvis jeg bare spiste et godt måltid. Så jeg spiste mindre og mindre og ble tynnere og tynnere. På det verste var jeg 163 cm høy og veide 40 kg, og alle bemerket at jeg hadde blitt tynnere. Av og til spiste jeg kjempe mye, og fikk dødsdårlig samvittighet etterpå. Da spiste jeg så lite som mulig helt til neste gang jeg sprakk. Så fant mamma ut av det, og jeg fikk snakket ut om problemet, og alt gikk mye bedre. I noen måneder. Jeg gikk opp ca 10 kg. Så ble det verre, og jeg begynte å tenke mer og mer på mat og vekt. Det er kjempekjipt, for det jeg ønsker meg aller mest er å ha et normalt forhold til mat som alle vennene mine. Av og til spyr jeg også. Når jeg har spist mye. når jeg spiser lite, og har gjort det en stund, føler jeg meg slank og fin, men med en gang jeg spiser mye usunt, eller bare MYE, så føler jeg meg tjukk. Nå er jeg 167 cm høy, og veier ca 51 kg.

Hva skal jeg gjøre for å bli normal?? Hater å gå på badet og spy, når mamma sitter nede og tror at alt er helt bra. Føler meg så ussel....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8005-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære lille nurk

Det du beskriver handler om en spiseforstyrrelse. Da din mor vet at du tidligere har slitt med dette synes jeg du skulle snakke med henne og oppsøke en som kan hjelpe deg til å normalisere ditt forhold til mat, kropp og vekt. Lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8005-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-38377
Del på andre sider

Gjest lille nurk

KJære lille nurk

Det du beskriver handler om en spiseforstyrrelse. Da din mor vet at du tidligere har slitt med dette synes jeg du skulle snakke med henne og oppsøke en som kan hjelpe deg til å normalisere ditt forhold til mat, kropp og vekt. Lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen

Det er lettere sagt enn gjort å si det til mamma. for det har seg nemlig slik at jeg trener veldig mye, og hvis hun får vite at jeg har sf kommer hun til å beordre meg til å slutte! Og det vil jeg ikke!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8005-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-38406
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...