Gå til innhold

NHD - hva "feiler" det meg?

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg var 14-15 år har jeg smugspist store mengder sjokolade/chips/ol. Er i dag 32 år og 30 kg overvektig. Har gått ned 20 kg to ganger, men spiser dem på igjen. Jeg klarer ikke la være å spise selv om jeg ikke har lyst på, blir urolig og rastløs, trist og redd hvis jeg ikke krøller meg sammen i stolen om kvelden og "dytter innpå". Bor alene sammen med to barn, hadde mer kontroll på spisingen de gode årene av mitt nå havarerte ekteskap. Har vært/er deprimert siste 4 år. Tar cipramil og har noe effekt av dette.

Har egentlig alltid tenkt på spisingen min som trøstespising, men har begynt å tenke på om det kan være tvangsspising? Hva er egentlig forskjellen?

Jeg sette stor pris på om du kan ta deg tid til å svare på dette, da det betyr svært mye for meg å finne ut av hva som plager meg....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80063-nhd-hva-feiler-det-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar en liten kommentar selv om jeg ikke er NHD.

Tvangsspising er en mer alvorlig grad av trøstespising kan du kanskje si. Trøstespising er (som du alltid ser i amerikanske filmer) når en feks flyr rett i frysa og tar fram isboksen når det har skjedd noe småtteri eller en kjeder seg. ALLE gjør slikt av og til. Noen tar en øl eller noen røyk isteden, men det er samme reaksjonsmønsteret.

Hvis du mister kontrollen over denne reaksjonen ender du opp med tvangsspising.

Søk på tvangsspising, det har vært mange innlegg om det her på 'psykiatri'.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80063-nhd-hva-feiler-det-meg/#findComment-420936
Del på andre sider

Tar en liten kommentar selv om jeg ikke er NHD.

Tvangsspising er en mer alvorlig grad av trøstespising kan du kanskje si. Trøstespising er (som du alltid ser i amerikanske filmer) når en feks flyr rett i frysa og tar fram isboksen når det har skjedd noe småtteri eller en kjeder seg. ALLE gjør slikt av og til. Noen tar en øl eller noen røyk isteden, men det er samme reaksjonsmønsteret.

Hvis du mister kontrollen over denne reaksjonen ender du opp med tvangsspising.

Søk på tvangsspising, det har vært mange innlegg om det her på 'psykiatri'.

Takk Z@pvir:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80063-nhd-hva-feiler-det-meg/#findComment-421137
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...