Gå til innhold

Paranoid.

Hazel1365380407

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mia-veronica

Hei Hazel!

Først vil jeg begynne med å GRATULERE deg fordi du har klart å kutte ut dopen! Det er flott gjort!

Du skriver veldig lite i innlegget ditt, men utfra det som står, vil jeg tro du har forsøkt medisiner også + psykolog. Har du evt. noen effekt av disse medisinene?

Selv erfarer jeg at trening hjelper mot slike "psykose-tanker". Det er vanskelig å trene UTEN å være tilstede "her og nå", derfor syns jeg at det er en veldig fin måte for å "ta ned" psykosen.

Dessuten tror jeg også at du bestemme deg for at paranoiaen din ikke skal få lov til å ta over for fornuften. Dvs. at du foretar et bevisst valg for hvilken versjon av realitetene du skal tro på. Hver gang en paranoid tanke dukker opp i hodet ditt, kan du spørre deg selv : VIL jeg tro på dette, eller er det mest sannsynlig at det er paranoiaen som "snakker"?

Jeg bruker denne metoden selv. Ingen har lært meg å tenke på denne måten, men jeg syns den hjelper.

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80238-paranoid/#findComment-420557
Del på andre sider

Hazel1365380407

Hei Hazel!

Først vil jeg begynne med å GRATULERE deg fordi du har klart å kutte ut dopen! Det er flott gjort!

Du skriver veldig lite i innlegget ditt, men utfra det som står, vil jeg tro du har forsøkt medisiner også + psykolog. Har du evt. noen effekt av disse medisinene?

Selv erfarer jeg at trening hjelper mot slike "psykose-tanker". Det er vanskelig å trene UTEN å være tilstede "her og nå", derfor syns jeg at det er en veldig fin måte for å "ta ned" psykosen.

Dessuten tror jeg også at du bestemme deg for at paranoiaen din ikke skal få lov til å ta over for fornuften. Dvs. at du foretar et bevisst valg for hvilken versjon av realitetene du skal tro på. Hver gang en paranoid tanke dukker opp i hodet ditt, kan du spørre deg selv : VIL jeg tro på dette, eller er det mest sannsynlig at det er paranoiaen som "snakker"?

Jeg bruker denne metoden selv. Ingen har lært meg å tenke på denne måten, men jeg syns den hjelper.

Ønsker deg lykke til!

Hei mia-veronica.

Tusen takk for tipset. Har prövd det för, noen ganger med hell og noen ganger uten.

Lurte pä om du ville utveksle noen erfaringer med det ä väre paranoid?

Det hadde värt fint om du ville, jeg snakker ikke sä mye ut om dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80238-paranoid/#findComment-421651
Del på andre sider

Gjest mia-veronica

Hei mia-veronica.

Tusen takk for tipset. Har prövd det för, noen ganger med hell og noen ganger uten.

Lurte pä om du ville utveksle noen erfaringer med det ä väre paranoid?

Det hadde värt fint om du ville, jeg snakker ikke sä mye ut om dette.

Du er ikke alene om å ha slike tanker, men det er kanskje ikke så mange som tør stå frem med det? Derfor syns jeg du er veldig modig, som har valgt å si det her.

Jeg har ikke noe imot å snakke om slike tanker her på DOL. Jeg vet at disse tankene kommer av en sykdom jeg har. Derfor har det vært viktig for meg å finne ut av denne sykdommen og hvordan jeg best kan takle den.........

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80238-paranoid/#findComment-421693
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...