Gå til innhold

Vurderingssamtale, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg altså gått med på å bli henvist videre til voksenpsykiatrien. Går rundt og venter på brev om sånn vurderingssamtale nå. (har ventet i 3 uker...) er så utrolig ambivalent til det hele, men når jeg endelig har bestemt meg for å ta i mot hjelp hadde det vært greit om denne kom litt fort. Men denne gang ei...(eller kanskje 3 uker ikke er lenge?)

Men spørsmålet mitt er i alle fall om hva som skjer på en sånn samtale? er det... skal vi si skummelt? hadde vært fint om noen som har vært på sånn før kunne skrive litt om det til meg. Synes det høres skummelt ut, nemlig.

ærbødigst,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80461-vurderingssamtale-hva-skjer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ventet i fire måneder på vurderingssamtale da jeg byttet behandler. Det kommer helt an på hvor mye de har å gjøre. Du kan ta en telefon til vedkommende for å høre hvor lang tid det vil ta. Jeg gjorde det, og det ble bare sett på som positivt.

Vurderingssamtale ble det kalt hos han 'min' også. Høres jo veldig 'alvorlig' ut. Jeg oppfattet det ikke som annet enn en bli-kjent-samtale. Gikk bare på å legge fram så godt du kunne hva som plaget deg, slik at han fikk en oversikt over tingene. Min behandler brukte to timer til slike 'innledende samtaler' før jeg fikk beskjed om at jeg fikk begynne der fast. Da hadde han vel fått fram hovedproblemene og tårene mine rant ganske ukontrollert i disse timene.

Siden jeg var veldig interessert i å begynne i terapi hos denne behandleren, hadde jeg derimot forberedt meg omtrent som jeg skulle i et jobbintervju. Siden konsentrasjonen ofte forsvinner når jeg sitter i terapirommet, hadde jeg med lapper over ting jeg ville ha fram, som det var viktig jeg ikke glemte. Det kan du jo gjøre hvis du tror det hjelper. Det er ganske lurt å forberede seg litt ved å tenke gjennom situasjonen ihvertfall. Men det gjorde jeg jo også til de vanlige timene.

Lykke til! Det er med andre ord som en ganske vanlig terapitime.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...