Grip Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Du har selvsagt helt rett, Grip. Nazisme har INTET med rasisme å gjøre! Beklager! [iRONI!] Med vennlig hilsen Trådens opprinnelige tema (i min tolkning) er forbrytelser sett i lys av ulike bakenforliggende årsaker. Dette oppfatter jeg som en generell problemstilling, selv om en nynazist i dette tilfellet ble brukt som eksempel. Du kan kanskje oppfatte innlegget annerledes, men i så fall vil min tolkning like fullt være riktig. For å komme tilbake til poenget; samfunnet bør satse på rehabilitering av forbrytere, av åpenbare grunner. Jeg tror vi alle er tjent med en snillisme av den typen. Videre; dette gjelder generelt, altså uavhengig om vedkommende forbryter på et tidspunkt er/har bekjent seg til nynazisme, kommunisme, islamisme eller andre menneskefiendtlige ideologier. Det gjelder selvsagt også "vanlige" forbrytere, uten idologisk overbygning. Med utgangspunkt i trådens innledning og under henvisning til mitt forrige innlegg, vil jeg derfor fastholde at ditt fokus på rase, i denne sammenheng er en forvrøvling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80501-brennpunkt/page/16/#findComment-430661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grip Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Du har selvsagt helt rett, Grip. Nazisme har INTET med rasisme å gjøre! Beklager! [iRONI!] Med vennlig hilsen Trådens opprinnelige tema (i min tolkning) er forbrytelser sett i lys av ulike bakenforliggende årsaker. Dette oppfatter jeg som en generell problemstilling, selv om en nynazist i dette tilfellet ble brukt som eksempel. Du kan kanskje oppfatte innlegget annerledes, men i så fall vil min tolkning like fullt være riktig. For å komme tilbake til poenget; samfunnet bør satse på rehabilitering av forbrytere, av åpenbare grunner. Jeg tror vi alle er tjent med en snillisme av den typen. Videre; dette gjelder generelt, altså uavhengig om vedkommende forbryter på et tidspunkt er/har bekjent seg til nynazisme, kommunisme, islamisme eller andre menneskefiendtlige ideologier. Det gjelder selvsagt også "vanlige" forbrytere, uten idologisk overbygning. Med utgangspunkt i trådens innledning og under henvisning til mitt forrige innlegg, vil jeg derfor fastholde at ditt fokus på rase, i denne sammenheng er en forvrøvling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80501-brennpunkt/page/16/#findComment-432044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Trådens opprinnelige tema (i min tolkning) er forbrytelser sett i lys av ulike bakenforliggende årsaker. Dette oppfatter jeg som en generell problemstilling, selv om en nynazist i dette tilfellet ble brukt som eksempel. Du kan kanskje oppfatte innlegget annerledes, men i så fall vil min tolkning like fullt være riktig. For å komme tilbake til poenget; samfunnet bør satse på rehabilitering av forbrytere, av åpenbare grunner. Jeg tror vi alle er tjent med en snillisme av den typen. Videre; dette gjelder generelt, altså uavhengig om vedkommende forbryter på et tidspunkt er/har bekjent seg til nynazisme, kommunisme, islamisme eller andre menneskefiendtlige ideologier. Det gjelder selvsagt også "vanlige" forbrytere, uten idologisk overbygning. Med utgangspunkt i trådens innledning og under henvisning til mitt forrige innlegg, vil jeg derfor fastholde at ditt fokus på rase, i denne sammenheng er en forvrøvling. Så hvorfor kom ikke denne "snillistiske Grip" til overflaten før, når de kriminelle vi diskuterte var norske statsborgere med mørk hud? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80501-brennpunkt/page/16/#findComment-427900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Trådens opprinnelige tema (i min tolkning) er forbrytelser sett i lys av ulike bakenforliggende årsaker. Dette oppfatter jeg som en generell problemstilling, selv om en nynazist i dette tilfellet ble brukt som eksempel. Du kan kanskje oppfatte innlegget annerledes, men i så fall vil min tolkning like fullt være riktig. For å komme tilbake til poenget; samfunnet bør satse på rehabilitering av forbrytere, av åpenbare grunner. Jeg tror vi alle er tjent med en snillisme av den typen. Videre; dette gjelder generelt, altså uavhengig om vedkommende forbryter på et tidspunkt er/har bekjent seg til nynazisme, kommunisme, islamisme eller andre menneskefiendtlige ideologier. Det gjelder selvsagt også "vanlige" forbrytere, uten idologisk overbygning. Med utgangspunkt i trådens innledning og under henvisning til mitt forrige innlegg, vil jeg derfor fastholde at ditt fokus på rase, i denne sammenheng er en forvrøvling. Så hvorfor kom ikke denne "snillistiske Grip" til overflaten før, når de kriminelle vi diskuterte var norske statsborgere med mørk hud? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80501-brennpunkt/page/16/#findComment-429283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Trådens opprinnelige tema (i min tolkning) er forbrytelser sett i lys av ulike bakenforliggende årsaker. Dette oppfatter jeg som en generell problemstilling, selv om en nynazist i dette tilfellet ble brukt som eksempel. Du kan kanskje oppfatte innlegget annerledes, men i så fall vil min tolkning like fullt være riktig. For å komme tilbake til poenget; samfunnet bør satse på rehabilitering av forbrytere, av åpenbare grunner. Jeg tror vi alle er tjent med en snillisme av den typen. Videre; dette gjelder generelt, altså uavhengig om vedkommende forbryter på et tidspunkt er/har bekjent seg til nynazisme, kommunisme, islamisme eller andre menneskefiendtlige ideologier. Det gjelder selvsagt også "vanlige" forbrytere, uten idologisk overbygning. Med utgangspunkt i trådens innledning og under henvisning til mitt forrige innlegg, vil jeg derfor fastholde at ditt fokus på rase, i denne sammenheng er en forvrøvling. Så hvorfor kom ikke denne "snillistiske Grip" til overflaten før, når de kriminelle vi diskuterte var norske statsborgere med mørk hud? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80501-brennpunkt/page/16/#findComment-430666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Trådens opprinnelige tema (i min tolkning) er forbrytelser sett i lys av ulike bakenforliggende årsaker. Dette oppfatter jeg som en generell problemstilling, selv om en nynazist i dette tilfellet ble brukt som eksempel. Du kan kanskje oppfatte innlegget annerledes, men i så fall vil min tolkning like fullt være riktig. For å komme tilbake til poenget; samfunnet bør satse på rehabilitering av forbrytere, av åpenbare grunner. Jeg tror vi alle er tjent med en snillisme av den typen. Videre; dette gjelder generelt, altså uavhengig om vedkommende forbryter på et tidspunkt er/har bekjent seg til nynazisme, kommunisme, islamisme eller andre menneskefiendtlige ideologier. Det gjelder selvsagt også "vanlige" forbrytere, uten idologisk overbygning. Med utgangspunkt i trådens innledning og under henvisning til mitt forrige innlegg, vil jeg derfor fastholde at ditt fokus på rase, i denne sammenheng er en forvrøvling. Så hvorfor kom ikke denne "snillistiske Grip" til overflaten før, når de kriminelle vi diskuterte var norske statsborgere med mørk hud? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80501-brennpunkt/page/16/#findComment-432049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grip Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Så hvorfor kom ikke denne "snillistiske Grip" til overflaten før, når de kriminelle vi diskuterte var norske statsborgere med mørk hud? Med vennlig hilsen Jeg kan faktisk ikke minnes at jeg har hevdet noe annet. Spørsmålstillingen din viser at en diskusjon omkring størrelsen på årlig innvandring (med påfølgende uenighet) lett fører til en forestilling om at motparten (i dette tilfellet meg) har rasistiske tilbøyeligheter. Å iføre seg slike "skylapper" vil selvsagt forvanske et ordskifte, men det kanskje like greit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80501-brennpunkt/page/16/#findComment-427905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grip Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Så hvorfor kom ikke denne "snillistiske Grip" til overflaten før, når de kriminelle vi diskuterte var norske statsborgere med mørk hud? Med vennlig hilsen Jeg kan faktisk ikke minnes at jeg har hevdet noe annet. Spørsmålstillingen din viser at en diskusjon omkring størrelsen på årlig innvandring (med påfølgende uenighet) lett fører til en forestilling om at motparten (i dette tilfellet meg) har rasistiske tilbøyeligheter. Å iføre seg slike "skylapper" vil selvsagt forvanske et ordskifte, men det kanskje like greit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80501-brennpunkt/page/16/#findComment-429288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grip Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Så hvorfor kom ikke denne "snillistiske Grip" til overflaten før, når de kriminelle vi diskuterte var norske statsborgere med mørk hud? Med vennlig hilsen Jeg kan faktisk ikke minnes at jeg har hevdet noe annet. Spørsmålstillingen din viser at en diskusjon omkring størrelsen på årlig innvandring (med påfølgende uenighet) lett fører til en forestilling om at motparten (i dette tilfellet meg) har rasistiske tilbøyeligheter. Å iføre seg slike "skylapper" vil selvsagt forvanske et ordskifte, men det kanskje like greit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80501-brennpunkt/page/16/#findComment-430671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grip Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Så hvorfor kom ikke denne "snillistiske Grip" til overflaten før, når de kriminelle vi diskuterte var norske statsborgere med mørk hud? Med vennlig hilsen Jeg kan faktisk ikke minnes at jeg har hevdet noe annet. Spørsmålstillingen din viser at en diskusjon omkring størrelsen på årlig innvandring (med påfølgende uenighet) lett fører til en forestilling om at motparten (i dette tilfellet meg) har rasistiske tilbøyeligheter. Å iføre seg slike "skylapper" vil selvsagt forvanske et ordskifte, men det kanskje like greit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80501-brennpunkt/page/16/#findComment-432054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.