Gå til innhold

spy hele tida?

Anbefalte innlegg

sitter og ser på tv, går meg en tur, ligger i senga og skal sove, hele denne tiden virker det som om kroppen vil spy. Det plager meg, kanskje den rett og slett savner det bare, skal jeg la den spy? Problemet er at jeg ikke har spist på snart 50 timer, noe som er ganske mye for meg, og da får jeg heller ikke opp noe når jeg prøver å spy. Hvorfor føles det sånn da? Det hender jeg stikker fingrene i halsen bare for å sjekke, se om det kommer noe ut, men det gjør det ikke, spiser for lite til det, men føler meg litt bedre uansett. Men hvordan får jeg bort denne spy følelsen? Den er der hele tida, når jeg spiser er det jo greit, er vant til det, men når jeg sulter så bør den vel ikke kommer? Eller? flere som har det sånn?

klemmer, anea

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8072-spy-hele-tida/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære anea! Når man sliter med en sf er det ofte vanskelig å skille mellom tanker og følelser knyttet til egen kropp- og reelle kroppslige følelser/symptomer. Det at du opplever at "kroppen vil spy" er nok mer dine tanker og følelser knyttet til det å kvitte seg med "noe"....Mange beskriver den samme opplevelsen som du har og mange har fått god hjelp ved å gå i terapi/ til samtaler for etterhvert å få en forståelse for sine egne tanker og følelser som er knyttet til mat, vekt, kropp, utseende- det å bli bedre kjent med seg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8072-spy-hele-tida/#findComment-38891
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...