Gå til innhold

vekt


sukat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg veier 97.2 kg

Er ikke det helt individuelt da?

Jeg for min del, har normalvekt på 55, veier mer nå da :( og jeg er 1.68. høy. Det er et NB! her: jeg har veldig lett beinbygning!!! Det er mange som veier endel mer enn meg som likevel er endel tynnere.

Den vekta er djevelen selv. Kast den! :)

Klem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å være frisk fra en spiseforstyrrelse eller ikke, går det virkelig bare hvor mye mang veier?!

Er det ikke mange av menneskene som har bulimi, som egentlig er normalvektige? Det er jo likvel psykt å drive å framkalle brekninger.

Uansett, har det ikke en del å si hvordan en tenker.

Er en frisk om en spiser helt ideelt, hvis man må virkelig streve for å få i seg den næringa, og får dårlig samvittighet, og har mange "forvridde" tanker om matinntak og egen kropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laila Sundgot Schneider, Lege

Det med å være frisk fra en spiseforstyrrelse eller ikke, går det virkelig bare hvor mye mang veier?!

Er det ikke mange av menneskene som har bulimi, som egentlig er normalvektige? Det er jo likvel psykt å drive å framkalle brekninger.

Uansett, har det ikke en del å si hvordan en tenker.

Er en frisk om en spiser helt ideelt, hvis man må virkelig streve for å få i seg den næringa, og får dårlig samvittighet, og har mange "forvridde" tanker om matinntak og egen kropp?

Kjære Vi20! Du tar opp et viktig tema- hvor går grensen for å være syk/frisk, og hvem bestemmer om du er frisk eller syk? Dette blir ofte et svar som hver enkelt selv må ta stilling til. Vi vet likevel at mange opplever selv at de ikke har noe problem, mens omverdenen ser på dem som syke eller at de lider av en spiseforstyrrelse. Vi har forskjellige kriterier å forholde oss til for å kunne sette en medisinsk diagnose på en spiseforstyrrelse, men likevel er det mange som er i såkalt grenseland. En som har slitt med en sf vil vel oppleve seg selv som frisk når han/hun ikke lenger har symptomer og har mer selvinnsikt enn før sykdommen kom. Forholdet til maten blir anderledes enn tidligere, kanskje mer avslappet. Det er normalt å oppleve problemer og konflikter, men de vil kunne løses uten overspising, brekninger og sult. Mange opplever at de "har vunnet" når de har klart å jobbe seg gjennom spiseforstyrrelsen, og denne subjektive opplevelsen av bedring sees som svært viktig. Det er ikke noe fasitsvar på ditt spørsmål, dine tanker rundt det å være frisk, men tankene og følelsene som hver enkelt har som er knyttet til mat, vekt, kropp og utseende vil være så individuelt- og det vil også opplevelsen av frisk/syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære sukat! Det å slite med en spiseforstyrrelse er komplisert da både psykiske og somatiske (kroppslige) symptomer er innvolvert. Det å være frisk i forhold til bare å tenke vekt i kg tror jeg blir å se sf fra en feil side. Det er ofte vanskelige tanker og følelser som er knyttet til mat, vekt, kropp og utseende som er tilstede når noen sliter med en sf. Jeg vet ikke hvordan du har det med dine tanker og følelser knyttet til det jeg har nevnt ovenfor, men i dette forumet gir vi ikke svar på slike konkrete spm angående høyde, vekt, slanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er kauto og sukat den samme?

Nei, sukat er sukat, ikke kauto.

Jeg kan ikke veie meg for da blir jeg helt besatt av veiing.

Har verken vekt eller målebånd innen rekkevidd, for da går alt til helvette.

Å la vekta være ( da tenker jeg på selve djevelen, den du står på ) kan jeg la være, men å la være å slanke seg......

Har ingentrang til å spy idag. Deilig ro inni meg..

Håper det varer.

Klem til alle der ute!

-sukat-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sukat er sukat, ikke kauto.

Jeg kan ikke veie meg for da blir jeg helt besatt av veiing.

Har verken vekt eller målebånd innen rekkevidd, for da går alt til helvette.

Å la vekta være ( da tenker jeg på selve djevelen, den du står på ) kan jeg la være, men å la være å slanke seg......

Har ingentrang til å spy idag. Deilig ro inni meg..

Håper det varer.

Klem til alle der ute!

-sukat-

Fint at det har gått bedre i dag!

Jeg er så enig med deg angående den vekta! Den styrer oss alt for mye! Blir jo til at man veier seg så fort noe går ut eller inn!

Jeg for min del har heller ikke vekt her hvor jeg bor nå! Mamma fjerna vekta hjemme og, når ho merka at jeg veide meg hele tiden. Ble drit irritert. Men jeg tror det har hjulpt meg mye å slippe å veie meg hele tiden.

Fint at du ikke har det i nærheten!:)

Lykke til videre!

Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...