Gå til innhold

oppfølgeng av medisinering

Anbefalte innlegg

Jeg har fått diagnosen bipolar og har brukt 200 mg lamictal og 30 mg remeron hver dag i ca. 2,5 år.

Det jeg lurer på er om det kan være lurt med noen kontoller av et eller annet. I tilfelle hva?

Har forøvrig ikke noen kontakt med det psykiatriske hjelpe apparatet lenger og føler ikke behov for det heller.

Men litt skummelt å proppe i seg så mye medesiner hver dag uten å vite om kroppen forandrer seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81485-oppf%C3%B8lgeng-av-medisinering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når en bruker Lamictal så skal en vel (akkurat som ved Litium-bruk) så vidt jeg hr lest ta jevnlige blodprøver for å sjekke blod- eller leververdier (eller hva de sjekker).

NHD kommer nok med et sfikkert svar.

Men i det hele tatt å ikke innkalle til kontroller over så lang tid, når en går på medisiner - det synes jeg virker uansvarlig av lege/psykiater.

Når en bruker Lamictal så skal en vel (akkurat som ved Litium-bruk) så vidt jeg hr lest ta jevnlige blodprøver for å sjekke blod- eller leververdier (eller hva de sjekker).

NHD kommer nok med et sfikkert svar.

Men i det hele tatt å ikke innkalle til kontroller over så lang tid, når en går på medisiner - det synes jeg virker uansvarlig av lege/psykiater.

Til rose 23:bestill time hos fastlegen din.Vedkommende vet hvilke prøver som skal tas;bla,

viktig å få tatt leverfunksjonsprøver og nyrefunksjonsprøver,for å se hvordan kroppen din har det.

Som sagt;legen din vet om hvilke som er nødvendige.

Hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...