Gå til innhold

BMI..?


Camilla

Anbefalte innlegg

Bare har et spørsmål;

hvor lav bmi må man ha før legen kan bestemme at det er nødvendig med sykehusopphodl, evt. tvangsforing med sonde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det går mer på allmenntilstand enn eksakt bmi

Jeg har hørt at hvis du har

BMI under 14 så blir du sendt rett på sonde. Men det kommer naturligvis helt an på DIN kropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer mye... hvor raskt har man gått i vekt,

elller om hvor ofte man spiser, elektrolytene osv.

Da jeg hadde BMI 12 ble jeg ikke lagt inn tross at jeg var mye under grense avtalt med legen min. Det var fordi jeg spiste 1000 kalorier daglig, flere små måltider og blodprøver var helt fine også.

Men jeg ble innlagt med BMI 13,5 fordi jeg greide ikke å spise eller drikke på egen handa, hjernen begynte å skru av og mye mer... så bestemt meg å bli lagt inn, fordi jeg ville drikke vann, var tørst og følte meg elendig.

Hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Camilla! Det er flere faktorer enn BMI som er avgjørende for innleggelse på sykehus. Det som er viktige kriterier er livstruende vekttap og raskt vekttap. En BMI ( Body Mass Index -vekt/høydexhøyde) på mindre enn 14 er retningslinjer legen forholder seg til som foruten andre viktige parametere; kroppstemp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...