Gå til innhold

legen - venn eller fiende?

Anbefalte innlegg

Gjest mia-veronica

Klarer ikke helt å stole på legen min. Vi blir ikke enige om noe. Jeg syns det er så vanskelig å følge rådene hans. Ikke lett å godta at jeg MÅ ta medisiner, når jeg føler meg bra. Jeg vet at jeg har vært veldig dårlig før, da var medisiner med på å gjøre meg bra igjen.

Jeg syns det er så trasig at han indirekte truer med tvangstiltak. Det er som å være glad i handa som slår........ det er kanskje en urasjonell tanke, men jeg får det altså for meg at han IKKE vil mitt beste, men at han vil "rydde meg av veien". Derfor sniker jeg meg unna medisinene. Føler meg så uærlig, men er redd HVIS jeg tar de også/sier ifra. Føler meg så liten og dum. Går en slik schizoaffektiv sykdom over av seg selv, eller er den der for resten av livet liksom?

Føler meg så sliten av å ha denne kampen gående. Kanskje jeg bare må ta et standpunkt, og følge det? Prøver å gjøre mitt beste, men noen perioder flyter alt over og kaos er resultatet. Kjæresten min sier jeg kan stole på de jeg har rundt meg, men denne tvilen bare vokser dag for dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82245-legen-venn-eller-fiende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det akkurat som deg - tviler sterkt på om jeg kan stole på legen min. Er ikke så lett - selv om han ikke truer med tvang. Dette har vi snakket mye om - og det burde dere også! Det er det eneste som har hjulpet, selv om jeg fortsatt er fryktelig skeptisk mot ham. Er livredd for å bli tvangsinnlagt igjen! Eller tvangsmedisinert med medisiner jeg ikke tåler! (anti-psykotika)

Synes du skal si det til ham, og få til en samtale rundt dette. Fokuser på hva du misliker, hva som gjør deg usikker. At du er redd han skal ty til tvang. Vi blir aldri helt ferdig med dette temaet, og noen blir kanskje aldri det i terapien?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...