Gå til innhold

jeg vil ta livet av meg. HJELP meg NHD


Gjest leve eller dø

Anbefalte innlegg

Gjest leve eller dø

den siste uken har jeg vært veldig deprimert, men de siste dagene har det vært veldig ille.

jeg orker ikke mer, å når jeg tenker på å ta livet av meg så blir jeg avslappet å nesten glad.

dette skremmer meg, for jeg har ikke lyst til å dø, men føler at dette er den eneste løsningen å den eneste muligheten jeg har til å ha det bra å få fred på. Jeg er redd jeg kommer til å ta livet av meg snart, hva skal jeg gjøre?

jeg er livredd, jeg har en sønn på 20 mnd å han er grunnen til att jeg lever, men han vil ha det bedre uten meg hvis jeg skal fortsette å ha det slik som jeg har det nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er på ingen måte ekspert på området, men du må søke hjelp NÅ - med en gang!

Depresjon er en sykdom, og selvsagt kan du bli frisk igjen - bare tenk på hvor mye du vil gå glipp av, om du melder pass nå!

Huff - vet liksom ikke hva jeg skal si - det blir liksom bare platt og meningsløst. Har bare lyst til å gi deg en stor, god klem og si at du ikke må finne på å ta livet ditt. Vær så snill!

stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det samme som KariV.

Du MÅ ringe noen som kan hjelpe deg øyeblikkelig. Finner ikke noen telefonnr. i farta, men prøv legevakten i nærheten der du bor. Hvis det ikke er så hast som jeg tolker dette innlegget, bestill time hos almennlegen din, og få henvisning til psykriater.

Du trenger ikke å ha det slik. Men du trenger proff. hjelp til å bli ditt gamle jeg igjen.

Imens..

Klem fra meg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen din vil ALDRI ha det bedre uten deg - han vil kunne ha det godt, men det beste for ham er at du holder deg i live og får det bedre.

Det finnes bl.a. psykiatrisk poliklinikk som er tilknyttet de enkelte bydelene i Oslo, de ulike klinikkene får du hjelp til å finne om du ringer informasjonstjenesten i kommunen (rådhuset) Om du ikke bor i Oslo, ring informasjonskontoret i kommunen du bor i. Gå og snakk med psykiatrisk poliklinikk og se om du kan få hjelp med det samme, det er gode sjanser for det.

Hvis du ikke får til dette, kan du ta problemet opp med en lege og få hjelp til den første kneika. Det å skaffe seg hjelp i en situasjon som den du er i nå, krever litt, samtidig viser det styrke. Ut av huset og finne noen som kan se hva du strever med. Du skal ikke gå rundt å ha det slik alene.

Ta vare på deg selv, da blir du en best mulig voksen for barnet ditt. Det fortjener dere begge. Det er mye igjen både av livet ditt og av livet til sønnen din. Resten av livet skal være så godt som mulig.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen din har det aldri bedre uten deg. Selv om du føler det slik akkurat nå, er det ikke det som er sannheten. Du er syk og trenger behandling. Sønnen din tåler godt at du er borte fra livet hans en kort periode for å bli frisk, men han får store problemer hvis du forlater han for godt.

Ring legevakten eller noen andre som står deg nær å fortell hvor ille det står til, slik at du kan få hjelp. Ikke utsett ditt barn eller deg selv for dette, det finnes hjelp. Du MÅ bare løfte av telefonrøret å be om hjelp.

Ønsker deg lykke til og håper det går bra med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NHD er borte, han kommer tilbake i morgen, tror jeg.

Barnet ditt får det ikke bedre uten deg. Jeg har sett barn gå i sorggruppe for å komme over mors selvmord, jeg tro ikke man kan begå et større svik mot dem.

Kjære deg, skaff deg hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, å ta livet sitt er ingen løsning, det tror jeg du vet og skjønner. Jeg har selv vært på randen av selvmord, men har brukt Mental helses hjelpetelefon til å prate om det som tynger meg, gi deg selv en sjangse. Prat med dem!

* klem fra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickløs

Jeg er på ingen måte ekspert på området, men du må søke hjelp NÅ - med en gang!

Depresjon er en sykdom, og selvsagt kan du bli frisk igjen - bare tenk på hvor mye du vil gå glipp av, om du melder pass nå!

Huff - vet liksom ikke hva jeg skal si - det blir liksom bare platt og meningsløst. Har bare lyst til å gi deg en stor, god klem og si at du ikke må finne på å ta livet ditt. Vær så snill!

stor klem

Jeg vil bare instendig be deg om å tenke på barnet ditt! Om du føler at han ikke trenger deg nå så kommer han til å gjøre det senere. Vær der for han!

Ville bare gi deg en kjempegod klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er tydelig at du har en alvorlig depresjon. Dette er en alvorlig sykdom, men god hjelp finnes.

Du bør snarest ta kontakt med legen din. Denne vil kunne hjelpe deg med sykdommen - enten ved å behandle deg selv eller ved å henvise deg til en psykiatrisk avdeling eller poliklinikk.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...