Gjest purple rain Skrevet 1. november 2000 Del Skrevet 1. november 2000 Jeg har brukt Seroxat i 4 uker nå (20mg pr dag) og kjenner at jeg er over den første fasen med noen bivirkninger som kvalme, liten sexlyst osv. Jeg syntes pillen hjalp veldig raskt på mine humørsvingninger. Det beste med pillene er at det er 'vanskelig' å komme inn i negative tankebaner, jeg ser muligheter og i det hele tatt er livet blitt lysere. Det jeg ikke kjenner noen forskjell på er det sosiale, er 'redd' for nye mennesker, ønsker ikke kontakt med folk, trekker meg unna. Orker nesten bare å se en person (kjæresten min). Jeg har også hatt 'tvangstanker' rundt det å telle saker og ting.. F.eks føler jeg for å vite hvor mange vinduer og dører det er i et hus /leilighet, og gjentar tellingen inni hodet. Tellingen gjelder andre ting også, f.eks stripene i midten av veien, teller de når jeg sitter i bil. Det gir en slags tilfredshet om tallet går opp med 2 eller 3. Det har heller ikke skjedd noen endring her. Jeg kan nevne at jeg er mye trøtt, ant. på grunn av pillene, sover mer enn vanlig. Gjerne 10 timer hver natt. Jeg lurer på om det kan tyde på at Seroxat ikke vil hjelpe meg med dette, eller om jeg bør forsøke å ta større dose? Skal jeg i så fall først snakke med legen, eller kan jeg gjøre dette på egen hånd? Takker alle for svar på forhånd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8339-spm-ang-seroxat-nhd-andre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
norgesglasset Skrevet 1. november 2000 Del Skrevet 1. november 2000 Hei, jeg har brukt Seroxat i 2 perioder, opptil 1 år. Kjenner derfor godt til hvordan det virker på meg. Kjenner igjen bivirkningene du beskriver, og at de går over etterhvert. Men man må huske at et enkelt legemiddel ikke er noe "sesam sesam" som kan fjerne alle "ubehagelige" sider ved livet generelt eller oss selv spesielt. For meg virket Seroxat bra på depresjonen og panikkangst, mens "telletanker" eller andre tvangstanker ikke nødvendigvis forsvant. Da er løsningen å godta dette, evt. jobbe med det på andre måter. Hvis man er sterkt plaget kan man jo til en viss grad kombinere legemidler, men alltid i samråd med lege. Øk heller ikke dosen annet enn i samråd med lege. Jeg gikk på 20 mg, tildels 10 mg, og var en periode oppe på 40 mg, men ble veldig ør i hodet og følte meg totalt utenfor meg selv. Men dette med doser er veldig individuelt. Husk også å øke/senke doser l a n g s o m t ! Ellers kan du få sterke bivirkninger. Hilsen meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8339-spm-ang-seroxat-nhd-andre/#findComment-39478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. november 2000 Del Skrevet 2. november 2000 Det er flott at så mye har skjedd på 4 uker. Både det sosiale og ikke minst tvangssymptomene dine vil bli langt bedre, men det tar litt lengre tid. Dersom tvangen ikke er klart bedre etter 8 uker bør du ta opp med legen om du skal øke dosen. Spesielt tvangslidelser krever oftere litt større dose. Uansett mener jeg at en alltid skal diskutere doseendring med legen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8339-spm-ang-seroxat-nhd-andre/#findComment-40042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.